به گزارش ایرنا ، اسحاق رسولی روز چهارشنبه در بازدید از مراکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: مرکز سنجش سلامت واحد اردبیل ، مرکزی مجهز به دستگاه‌های مدرن و پیشرفته است و با تست‌های مختلفی که از ورزشکاران گرفته می‌شود در ارزیابی میزان سلامتی و توانایی جسمانی ، استعدادیابی ورزشی و رشد و شکوفایی ورزش حرفه‌ای در استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تصمیم‌گیری از فکر و ایده‌های جدید استفاده می‌شود، گفت: ریل دانشگاه تغییر کرده و به دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت می‌کند و در این مسیر رشد، کارآفرینی و مساله‌گرایی در کانون توجه قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تشریح کرد: پنج موضوع مساله‌گرایی شامل گردشگری ، نظام سلامت و حوزه سلامت، حوزه کشاورزی در ۲ بخش صنایع تبدیلی و بخش تولید بذر، حوزه  سیستم و بهره‌وری از جمله مرکز تحقیقات آب و مرکز تحقیقات انرژی و حوزه آی تی در صنایع خلاق و صنایع فرهنگی بخاطر نیازهای منطقه و پتانسیل دانشگاه انتخاب شده است.

وی همه فعالیت‌ها را جهت دار و استراتژی‌گرا ذکر کرد و گفت: واحد اردبیل در حوزه سلامت با داشتن بیمارستان و مجموعه ورزشی و مرکز مشاوره در راستای خدمت‌رسانی به جامعه و همه شهروندان است.

رسولی با اشاره به اینکه موضوع پژوهش دانشجویان نیز در راستای پنج حوزه مساله‌گرایی است، افزود: در واحد اردبیل هر گروه علمی یک گروه استراتژیک خودگردان است و ۲۵ گروه باید هر یک در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری، علمی و فرهنگی برنامه‌های کارآفرینی داشته باشند.

وی گروه تربیت بدنی را از گروه‌های پیشگام در این واحد معرفی کرد و گفت: فعالیت مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی و راه‌اندازی نشریه علمی باعث هم‌افزایی علم و ثروت در دانشگاه است.

رسولی اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت ملی بوده و با کارآفرینی‌های انجام شده برای ۳۰۰ نفر در منطقه اشتغال ایجاد شده است.

 در این برنامه مسئولان فرهنگی استان از تالار چندمنظوره فرهنگی، مرکز تولید گیاهان دارویی، مرکز تهیه رنگ‌های طبیعی خوراکی، تولید آسفالت رنگی، چراغ های LED ، تولید ذغال بدودن دود، تولید کارتینگ، آکادمی ورزشی فرهیختگان و مزرعه گردشگری دانش‌بنیان سبز بازدید کردند.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.