به گزارش ایرنا ،رسول پنداشته روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه شهید بابایی خلخال افزود: در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز مقاطع تحصیلی مختلف در سه هزار و ۳۹۴ مدرسه مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش این استان مشغول تحصیل شدند که بیش از ۴۵ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی اقدام به ثبت نام کرده‌اند و تحصیل خواهند کرد.

او اظهار داشت: بیش از ۷۵ هزار دانش‌آموز از مجموع دانش‌آموزان استان اردبیل وارد مدارس غیردولتی ،مدارس شاهد ،نمونه دولتی ،تیزهوشان ،هیات امنایی و مدارس خاص شدند.

وی همچنین گفت: ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان در حالی امروز وارد مدارس شده و سال جدید را آغاز می‌کنند که تلاش و جدیت دستگاه تعلیم و تربیت بر این بوده تا قبل از آغاز سال تحصیلی نیازها و کاستی‌ها را در مدارس برطرف کرده و محیطی با نشاط و عاری از مشکلات آموزشی را برای حضور دانش‌آموزان مهیا کنند.

او اظهار کرد:‌ امسال ۲۰ هزار مدیر و معلم در استان اردبیل در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و تربیت و پرورش علمی، آموزشی در کنار آموزش‌های دینی، انقلابی، هنری، فرهنگی، مذهبی و تربیتی تلاش می‌کنند.

پنداشته مدرسه‌محوری را سیاست مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ توفیقات مناسبی درحوزه‌های مختلف به دست آورد و برای عملیاتی کردن اهداف کلی نظام از جمله سند تحول بنیادین و دوره‌های مختلف تحصیلی گام‌های ارزشمندی در استان برداشته شده است.

وی رویکرد آموزش و پرورش را در سال تحصیلی پیش رو، سیاست‌های قبلی وزارت متبوع که از سند تحول بنیادین نشات می‌گیرد، برشمرد و گفت: وزیر آموزش و پرروش در جلسه اخیر خود با مدیران کل استان‌ها، به موضوعاتی همچون متنوع کردن منابع مالی و افزایش سهم آموزش و پرورش از منابع کشور، تعامل سازنده با شرکای آموزش و پرورش، نوسازی و بهسازی فضای آموزش و پرورشی، اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای جایگاه مدیریت آموزشگاهی به عنوان رهبر آموزشی تاکید داشت.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال و حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز در این آیین در سخنان جداگانه با تبریک تقارن سالروز آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس ، بر لزوم فراهم کردن زمینه آموزش کیفی برای دانش‌آموزان با فراغت از دغدغه‌های مالی و مشکلات مدارس تاکید کردند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.