مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این سفر به منظور آشنایی هر چه بیشتر اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با قابلیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و انسانی حوزه گردشگری استان اردبیل انجام می‌گیرد.

نادر فلاحی بیان کرد: در این سفر همچنین موانع و مشکلات پیش روی گردشگری استان اردبیل بررسی شده و در صورت لزوم این مشکلات در سطح مجلس پیگیری خواهد شد.

وی افزود: سفر اعضای فراکسیون گردشگری مجلس دهم به استان اردبیل سه روزه خواهد بود و امیدواریم با همراهی نمایندگان استان، این سفر دستاوردهای خوبی برای استان اردبیل داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در دو سال اخیر تلاش گسترده‌ای برای تبدیل استان اردبیل به قطب گردشگری کشور آغاز شده و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و برگزاری جشنواره های متعدد، این خطه در تابستان امسال به مقصد اول گردشگران داخلی تبدیل شد.

حضور گردشگران داخلی در استان اردبیل در تابستان امسال چشمگیر بود به طوری که در اغلب ایام تابستان، ظرفیت هتل‌های شهرستان‌های اردبیل، سرعین و مشگین‌شهر به طور کامل پر شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.