حسن قبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان اردبیل بر پایه کشاورزی استوار شده و حمایت از کشاورزان و تقویت بخش کشاورزی یک ضرورت می‌باشد.

او یکی از مهم‌ترین موانع توسعه کشاورزی منطقه را کمبود منابع آبی دانست و اظهار داشت: توجه به مصوبات کارگروه آب کشاورزی می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، را برطرف کند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و کمبود آب در منطقه کشت‌ها باید به سمتی پیش برود که نیاز زیادی به آبیاری نداشته باشد.

قبادی مدیریت در مصرف آب را نیازمند تغییر رویکرد از سنتی به مدیریت هوشمند و دانش بنیان ذکر کرد و افزود: میزان آب تولیدی، هدررفت و استفاده در بخش کشاورزی باید رصد شود تا با پایداری سرزمینی در روستاها و شهرها و در نتیجه افزایش تولیدات به تعادل بخشی دست یابیم.

وی خواستار عملیاتی کردن مدیریت هوشمند و دانش‌بنیان حفاظت از منابع طبیعی در شهرستان شد و گفت: منابع طبیعی بزرگترین ثروت ملی است که باید با فرهنگ سازی صحیح در جهت صیانت از این سرمایه عمومی و انتقال آن به نسل‌های آینده بهره گرفته شود.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان تولید می‌شود.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.