پرویز تقوی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به مجاز بودن صادرات کالاهای غیر اساسی به روش چمدانی از طریق گمرکات کشور افزود: این میزان صادرات کالا توسط اتباع جمهوری آذربایجان و اغلب به مقصد این کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در زمینه صادرات چمدانی در رتبه اول تا سوم کشور قرار دارد و صادرات چمدانی موجب رونق کسب و کار در مناطق مرزی استان شده است.

تقوی با بیان این که نیمی از مجموع صادرات استان اردبیل مربوط به صادرات چمدانی است، اضافه کرد: گمرک بیله سوار به صورت شبانه روزی در خدمت رونق صادرات و توسعه بازرگانی خارجی کشور است.

وی با اشاره به افزایش سهم واردات از محل گمرک بیله‌سوار گفت: همه کالاهای وارداتی از این دروازه مرزی کشور مواد اولیه  و کالاهای مورد نیاز در بخش تولید داخلی کشور است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل اظهار کرد: به علت افزایش واردات کالاهای مورد نیاز تولید داخل در کشور از طریق گمرک بیله‌سوار، میزان درآمد این واحد گمرکی امسال ۴۵۶ درصد رشد داشته است.

استان اردبیل دارای سه واحد گمرکی فرودگاه، گمرک اردبیل و گمرک بیله سوار مغان است.

گمرک شهرستان بیله‌سوار مغان به عنوان تنها واحد گمرگ بین‌المللی اردبیل یکی از دروازه‌های اصلی تجارت با جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان محسوب می‌شود.

سالانه حدود ۷۰ میلیون دلار کالا از محل گمرک بیله سوار به جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر می‌شود.

شهرستان بیله سوار در ۱۶۵ کیلومتری شمال مرکز استان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.