به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز جمعه در نشست مشترک با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شمال استان اردبیل در شهرستان بیله‌سوار مغان گفت: ایجاد این مرکز، ساختاری مهم در جمع آوری مستندات و حمایت از مقولات فرهنگی و هنری جامعه عشایری منطقه محسوب می‌شود و تاثیر عمیقی در حفظ غنای فرهنگی موجود در منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های متعدد در حوزه فرهنگ و هنر طی دو سال آینده برای منطقه مغان بیان کرد: برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی به همراه نیازمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر منطقه مغان به صورت منسجم جمع‌آوری شده و در محل وزارتخانه برای تامین آنها تصمیم گیری خواهد شد.

صالحی وسعت ایران را موجب پدید آمدن ذخایر و گنجینه‌های غنی فرهنگی و هنری در گوشه گوشه این کشور دانست و اظهار کرد: برخی مناطق کشور شاید به لحاظ اقتصادی برخوردار نباشند، ولی اغلب از لحاظ فرهنگی و هنری دارای غنای عمیقی هستند.

وی با تاکید بر حل نیازمندی سخت افزاری چهار شهرستان گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان در حوزه فرهنگی و هنری گفت: منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود است ولی تلاش خواهیم کرد که متناسب با نیازمندی‌ها و ظرفیت منطقه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه دو ساله و نقشه راه فرهنگی و هنری استان در جریان سفر سه روزه خود به این استان خبر داد و افزود: توجه به تامین نیازهای فرهنگی و هنری در مناطق مرزی رویکرد دولت است و این هدف بیش از گذشته مد نظر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.