به گزارش ایرنا ، رامین جمشیدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردبیل افزود: این اخطاریه‌ها در زمینه نظارت بر اجرای قوانین و مقررات زیست‌ محیطی ، مدیریت پسماند روستایی و مجتمع‌‎های رفاهی و غذاخوری‌های بین راهی می‌باشد.

وی با اشاره به وظایف دهیاران و بخشداران در زمینه مدیریت اجرایی پسماند در روستا و خارج از حریم شهرها و روستاها ، اظهارداشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران و بخشداران اقدامات مناسبی برای جمع‌آوری و دفع صحیح پسماندهای روستایی در حال انجام است.

او افزود: کارشناسان پایش اداره محیط زیست اردبیل بطور مستمر وضعیت زیست‎‌محیطی روستاها را مورد بررسی قرار داده و با برقراری تعامل با دهیاران مشکلات موجود را به دهیاران منتقل و در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی روستاها راهکارهای لازم را ارائه می‎‌کنند.

وی در زمینه زباله‎‌های تخلیه شده در حاشیه راه‌های مواصلاتی به بیان برخی مشکلات فرهنگی در این خصوص و رهاسازی زباله حاشیه جاده، از عموم مردم بویژه گردشگران و مسافران خواست در محل‌‎هایی که برای استراحت و صرف غذا اسکان می‌کنند، از رها کردن زباله در محیط طبیعی خودداری و زباله‌های خود را پس از جمع‌آوری به سطل‌های زباله نزدیک‌ترین روستا و یا شهر تخلیه کنند.

جمشیدی به مصوبات جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پرداخت و پاکسازی مستمر رودخانه بالیخلوچای اردبیل توسط شهرداری و همچنین ساماندهی و مدیریت اصولی نخاله و پسماندهای عمرانی شهر که در قالب طرحی تحت عنوان آژانس خاک و نخاله در شهرداری اردبیل در دست پیگیری قرار دارد، را از جمله مصوبات مرتبط با شهرداری اردبیل ذکر کرد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به ضرورت دفع مناسب پسماندهای روستایی و کشاورزی گروهی متشکل از بخشداران و نمایندگان ادارات ذیربط از جمله محیط‌زیست، امور آب، مرکز بهداشت و فرمانداری از روستاهای تابعه شهرستان بازدید کرده و نسبت به بررسی شرایط دفع پسماند در روستاها و ارائه راهکارهای لازم و در صورت لزوم برخورد قانونی با خاطیان و آلوده‌کنندگان محیط‌زیست اقدام خواهند کرد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.