علی ملکی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این مقدار مواد غذایی فاسد در ۶ ماه نخست امسال از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،اماکن صنفی و واحدهای تجاری این شهرستان کشف شده بود.

اواز انجام  چهار هزارو ۱۱۰ مورد بازرسی بهداشتی از  مکان‌های تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی، نانوائیی‌ها و اماکن صنفی مرتبط به بهداشت عمومی این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و گفت:از ۳۷۰ مورد نمونه ‌برداری میکروبی از واحدهای صنفی ۶ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت ۶۱۶ مورد بازرسی بهداشتی از نانوائی‌های این شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش کیفیت نان از جمله پلمب وتعطیلی ۲ واحد نانوائی متخلف و ۲۵ مورد اخطار به نانوایان همچنان کیفیت نان دراین شهرستان پایین است.

ملکی با تاکید بر اینکه متصدیان آرایشگاه‌های خلخال تنها مجاز به انجام فعالیت‌های قید شده در پروانه فعالیت صنفی خود هستند، گفت: با هدف پیشگیری از هرگونه تخلف در نیمه اول امسال ۴۰۳ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از آرایشگاه‌های زنانه و مردانه صورت گرفته و این کار منجر به پیشگیری از انجام تخلفاتی از جمله خال‌کوبی و دیگر امور غیر مرتبط دراین شهرستان شده است.

وی از افزایش بازرسی ونظارت بر ایستگاه های صلواتی خلخال در طول ایام عزاداری محرم امسال خبر داد و افزود: از ۳۵ مورد نمونه‌برداری از اب شرب مورد استفاده این ایستگاه‌ها ۱۵ مورد میکروبی مثیت تشخیص داده شده و این امر لزوم افزایش نظارت در زمان صدور مجوز برای فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در سال‌های اینده را برای مسئولان ضروری می‌کند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

۶۰۱۸/۷۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.