حبیب ابراهیم‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارک استان در بیش از ۱۴۵ واحد فناور فعال است و ۵۶ محصول آن تجاری‌سازی شده که پنج مورد آن محصولات خود را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه پنجره واحد پارک با هدف ارائه عملکرد در ارتباط با فعالیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تدوین است گفت:این طرح تا ۲ ماه آینده فعالیت خود را در پارک علم و فناوری آغاز می‌کند.

ابراهیم پور  از فعالیت ۲ مرکز رشد تخصصی در این پارک خبر داد و افزود: مرکز رشد کشاورزی با ۱۴ واحد فناور و مرکز رشد گرمی مغان  با ۱۲ واحد فناور از جمله مراکز رشد تخصصی استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل  بیان کرد: مرکز رشد خلخال ، پارس‌آباد ، مشگین‌شهر و مرکز نوآوری نمین هم بزودی با هدف حمایت از افراد خلاق، صاحبان ایده، فارغ‌التحصیلان و نوآوران جوان از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره‌ای راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهارداشت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان از ۲۰ مورد به ۲۷ مورد رسیده که نسبت به سه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته‌است.

 ابراهیم‌پور افزود: چهار رویداد شتاب (استارت آپ) گردشگری،کشاورزی،ورزشی و صنایع خلاق در استان برگزار شده و ۳۳ ایده موفق این پارک با محوریت صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در رویداد شتاب به ثبت رسیده‌ است.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.