به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام رضا باوقار سه‌شنبه شب در آیین شام غریبان امام حسین (ع) و یاران باوفایش افزود: اقامه نماز اول وقت باید توسط مردم در تمام امورات مورد توجه قرار بگیرد.

وی عاشورا را سمبل استقامت و قیام در برابر ظلم و ظالم دانست و گفت: ولایت‌مداری ،سازش‌ناپذیری و دفاع از حریم اهل بیت و ولایت از سفارش‌های امام حسین (ع) می‌باشد.

او گفت: پیام عاشورا این بود که سازش کردن در برابر ظالمان در قاموس اسلام جایی ندارد و مرگ با عزت و شرف بهتر از زندگی ذلت‌بار است.

حجت‌الاسلام باوقار همچنین اضافه کرد: استقامت و پایداری نسخه اسلامی حسین (ع) برای عزت و سربلندی تمامی ملل جهان می‌باشد.

او بیان کرد: استقامت در مسیر دیانت و ولایت از راه‌های رسیدن به کمال بوده و این مهم از طریق حرکت در مسیر انسان‌های کامل میسر است ، همان انسان‌هایی که ما را به استقامت در راه خدا و جهاد در برابر ظلم ، تذهیب نفس و حق‌گویی و حق‌طلبی دعوت می‌کنند.

در آیین شام‌غریبان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش عزداران حسینی با حضور در مساجد، مصلاها، حسینه‌ها، تکایا و سایر اماکن مذهبی به سوگ نشستند.

عاشقان و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان با روشن کردن شمع و فانوس به نشانه همدردی با بازماندگان و اسرای کربلا و زینب کبری (س) در ماتم و مصیبت امام شهید خود، به عزاداری پرداختند.

سوگواران حسینی در شام‌غریبان امام حسین (ع) با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و روشن کردن شمع در مساجد وحسینیه‌ها، در سوگ شهدای کربلا و اسرای عاشورا اشک ماتم ریختند.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

7117/6018

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.