دکتر بشیر خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برغم اینکه بارها به مسئولان حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری تذکر داده‌ شده ولی همچنان این سازمان‌ها به پوشش بیمه‌ای چنین خدماتی بی‌اعتنا هستند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نبود پوشش بیمه‌ای برای خدمات درمان ناباروری در سطح کشور با توجه به اهمیت موضوع انتقاد کرد.

وی با اشاره به مشکلات بیماران نابارور گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که این بیماران دارند، هزینه‌های بالای درمان بیماری است که خدمات آن نیز تحت پوشش بیمه نیست و تنها فقط بخشی از آزمایش‌های اولیه ناباروری تحت پوشش خدمات بیمه درمان قرار داشته و سایر موارد نیز تحت پوشش

بیمه‌های درمانی نیستند.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه بیمه‌ها حمایت مناسبی از زوج‌های نابارور ندارند، افزود: بارها به مسئولان حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری تذکر داده شده و انتظار می‌رود که تمام مراحل درمان ناباروری تحت پوشش خدمات بیمه‌های درمانی قرار بگیرد.

او با بیان اینکه افزایش سن سالمندی جمعیت کشور زمینه‌سازی برای درمان ناباروری زوج‌های جوان را ضروری کرده ، گفت: مسئولان باید توجه بیشتری به بیمه ناباروری داشته باشند چون درمان این بیماران، کمک شایانی به افزایش جمعیت جوان در آینده خواهد کرد.

 وی درباره تخصیص بودجه به درمان بیماری ناباروری نیز گفت: در بودجه مصوب سالانه ردیف خاص و جداگانه‌ای برای درمان ناباروری اختصاص نیافته ولی برای همه موارد مربوط به حوزه سلامت اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شده و وزارت بهداشت باید برای درمان ناباروری باید اعتبارات ویژه‌ای را هزینه کند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.