مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: این پروژه‌ها شامل آبرسانی ،راهسازی،سدسازی ، مربوط به دهیاری‌ها و شهرداری هاست که تکمیل و راه اندازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهارداشت:امسال پنج هزار و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص یافته که چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به اعتبارات عمرانی و ملی و ۳۶۰ میلیارد ریال دیگر مربوط به اعتبارت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.
او تشریح کرد: سد و شبکه احمد بیگلو با ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار  آماده افتتاح است که ۲ هزار و ۳۵ هکتار اراضی مشگین شهر را تحت پوشش آبی قرار می دهد و سد تازه کند پارس‌آباد با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار  ،سد عمارت گرمی با ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه‌های شاخص هستند که امسال به بهره برداری خواهند رسید.
امامی گفت: عملیات اجرایی سد عمارت با ۱۱۸میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی بخوبی پیش می رود و در حال حاضر دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است که پیش بینی شده در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
وی درباره عملیات اجرایی پایاب سد سبلان مشگین شهر افزود:برای اجرای این پروژه ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۶۰۰ میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی برای این پروژه اختصاص داده شده است که تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص استان پایاب سد گیوی است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود که در صورت تکمیل ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی به آبیاری مدرن مجهز خواهدشد.
امامی با بیان اینکه سد عنبران پیشرفت خوبی دارد افزود: برای این پروژه هم ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی درباره عملیات اجرایی فاضلاب اردبیل و نمین گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق تسهیلات ماده ۵۶ برای این پروژه‌ها توافق شده است و فاضلاب نیر هم ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.
وی اضافه کرد: پروژه‌های فاضلاب شهرهای بیله‌سوار،گیوی و سرعین هم قرار است تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسند.
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.