احجت الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این اتفاق همچنین اوج ضعف آمریکا در برابر ایران را می‌رساند که آنقدر مستاصل شده که به رشوه پناه برده، یک ابرقدرت وقتی می‌خواهد با رشوه در برابر ایران به مقاصد شوم خود برسد نشاندهنده این است که دیگر ابر قدرت یا رهبر جهان نیست.

وی بیان کرد: این اقدام همچنین نشان می‌دهد که محاصره اقتصادی ایران کاملا شکست خورده و آمریکا مجبور شده به رشوه پناه ببرد.

او اضافه کرد: ترامپ در هیچ معرکه‌ای در مقابل ایران و منطقه پیروز نشده، او نه فقط در عرصه محاصره اقتصادی ایران بلکه در تمام صحنه‌ها،عرصه ها و معرکه‌ها باخته است.

 نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آمریکا دو هفته پیش با نهایت زبونی به حزب الله لبنان التماس کرد که از اسرائیل انتقام نگیرد و در مقابل آمریکا تحریم حزب‌الله را برمی‌دارد اما حزب الله به این پیشنهاد موهن جواب رد داد.

به گفته وی ،  این هفته نیز  آمریکایی‌ها  به حوثی‌های  یمن التماس مذاکره کرده اما انصارالله آن را رد کرده است، نفس این پیشنهاد نشان می‌دهد که پشت سر ائتلاف بر ضد یمن آمریکا ایستاده و عربستان فقط یک ابزار است، آمریکا باید پاسخگوی بزرگترین بحران انسانی معاصر باشد که در آن بیش از ۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آیت الله عاملی افزود: رئیس جمهوری آمریکا از حالا به ایران التماس می‌کند که در سفر آتی رئیس جمهوری به نیویورک با آقای روحانی ملاقات کند و این التماس نیز یک شکست بزرگ است.

خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره با اشاره به سفر فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء به استان اردبیل گفت: با وجود تحریم و مشکلات مالی، قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، کشور را به کارگاه تبدیل کرده و در استان ما نیز این هفته تصمیمات بسیار مبارکی گرفته شد.

وی افزود: این قرارگاه قبلا در استان اردبیل اقدامات مختلفی از جمله احداث سد سبلان، احداث سد سقزچی، بزرگ‌راه اردبیل به نیر، بزرگراه اردبیل تا سه راهی صحرا و پل سه راهی صحرا، احداث جاده‌های دسترسی سد عمارت ، تونل انحرافی و خرید نیروگاه اردبیل را  اجرا و به نتیجه رسانده است.

آیت الله عاملی بیان کرد:  این قرارگاه قرار است  عملیات زیرسازی در قطعه شماره چهار راه‌آهن اردبیل به میانه به طول ۳۶ کیلومتر با ۱۱۰ دهنه پل، ساخت  ۴۳ کیلومتر بزرگراه سه راهی صحرا به مشگین شهر که ۲۵ کیلومتر آن تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود، مطالعات راه آهن اردبیل به شمال استان (پارس آباد) ، طراحی و ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی اردبیل،  فاز دوم نیروگاه اردبیل به ارزش پنج هزار میلیارد تومان به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های نیروگاهی قرارگاه خاتم در کشور ، چهار خطه کردن جاده گرمی– بیله سوار به طول ۵۵ کیلومتر  را  در استان اجرا کند.

به گفته وی ، همچنین پیش‌نویس همکاری قرارگاه با استانداری و راه و شهرسازی استان جهت تامین مالی و اجرای حداقل ۲۰۰ کیلومتر جاده‌های چهارخطه در شمال و جنوب استان تهیه شده و سرمایه‌گذاری در بخش معدن هم از سوی قرارگاه خاتم  به مقام‌های استان نیز پیشنهاد شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.