به گزارش ایرنا ، فرید صیدی‌نژاد روز پنجشنبه در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از جمله صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی مجاز نیست.

وی گفت: در صورت تقاضا برای چنین اراضی سند مشاعی صادر شده و نقل و انتقال اسناد به طور مشاعی بلامانع است.

او با اشاره به قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و حفظ یکپارچگی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی موظف است برای بهره‌وری عوامل تولید، تخصیص بهینه منابع و جلوگیری از تفکیک و افراز و خردشدن اراضی کشاورزی (اعم از باغ‌ها، نهالستان‌ها، اراضی زیر کشت، آبی، دیم و آیش آنها) حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تصویب این قانون، حدنصاب فنی، اقتصادی اراضی کشاورزی را بر اساس شرایط اقلیمی، الگوی کشت، ضوابط مکانیزاسیون و کمیت و کیفیت منابع آب و خاک تعیین و برای تصویب به هیأت وزیران ارائه کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در پروژه عظیم اراضی پایاب سد خداآفرین به عنوان طرح بزرگ ملی حفظ یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

خلیل نیکشاد افزود: در این طرح ۳۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شمالی استان در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد زیرکشت برده شده که توسط هزار و ۳۰۰ دستگاه سنترپیوت آبیاری می‌شود.

وی اظهار داشت: این اراضی تحت هیچ عنوان قابل خرد شدن به اراضی کوچک نیستند و سیستم بهره‌برداری از این اراضی به گونه‌ای است که فرهنگ یکپارچه بودن اراضی کشاورزی را به خوبی در منطقه ترویج

می‌کند.

او افزود: هشت هزار هکتار از اراضی مشگین‌شهر نیز تحت‌پوشش سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار قرار دارد که در این اراضی نیز اصل جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی لحاظ شده است. 

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.