به گزارش ایرنا ،محمدرضا شایقی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه گردشگری و بررسی وضعیت تفرجگاه‌های خلخال افزود: طرح جامع ازناو با هدف ساماندهی تاسیسات گردشگری و افزایش جذب و ماندگاری گردشگران در این تفرجگاه آماده عملیاتی شدن است.

او با بیان اینکه از این پس هرگونه احداث تاسیسات گردشگری ،اماکن اقامتی ، خدماتی ،رفاهی گردشگران در قالب این طرح اجرا می‌شود، گفت: بر همین اساس طی بازدید مکرر دستگاه‌های متولی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود تا در طرح ساماندهی نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال همچنین اظهار داشت: در طرح ساماندهی تفرجگاه ازناو مشکلاتی از جمله مشکل روشنایی معابر ،تاسیسات برق‌رسانی ، آنتن‌دهی تلفن همراه، سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ بررسی شده که در قالب طرح جامع ازناو نسبت به برطرف شدن این مشکلات اقدام خواهد شد.

شایقی با اشاره به فعالیت برخی آلاچیق‌های فاقد مجوز در تفرجگاه ازناو و میرعادل بولاغی اندبیل افزود: بر اساس قوانین جاری کشور متولی صدور مجوز تاسیسات گردشگری ،اقامتی در مناطق نمونه گردشگری شهرستان صرفا اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری  خلخال است و صدور پروانه فعاالیت برای واحدهای صنفی در این تفرجگاه از سوی اتاق اصناف این شهرستان غیرقانونی است.

او همچنین با اشاره به اینکه اتاق اصناف نسبت به صدور برخی مجوزهای غیرقانونی برای یک هتل و بدون استعلام از این اداره اقدام کرده، گفت: در نظر داریم در طرح ساماندهی، نسبت به ابطال مجوزهای صادره همچنین ساماندهی مجوز فعالیت تاسیسات گردشگری منطقه اقدام کنیم.

او از تخصیص سه میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تفرجگاه‌ها و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت اول و محور توسعه همه‌جانبه خلخال در دستور کار قرار دارد.

خلخال در جنوب اردبیل از مناطق گردشگرپذیر کشوراست.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.