به گزارش ایرنا، آب آشامیدنی محله کلخوران شهر اردبیل که پیش از این روستا بوده و چند سال پیش به محدوده شهر اردبیل ملحق شده است، توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی و از محل چاه تامین می شد ولی با گسترش شهر و افزایش جمعیت این روستا و تبدیل آن به یکی از محلات شهر، مشکل تامین آب عیان تر شد.

اهالی این محله کنونی و روستای تابعه اردبیل در سال های گذشته با لوله گذاری خودجوش و بدون پرداخت مبلغ، آب مورد نیاز خود را تامین و مصرف می کردند ولی با گسترش میزان مصرف، همه محله دچار قطعی آب شدند.

اهالی این محله که چند سال پیش درخواست شرکت آب و فاضلاب برای شبکه گذاری و واگذاری انشعاب و پرداخت هزینه آب بها برابر تعرفه آب شهری را رد کرده بودند، در تابستان امسال با مشاهده وضعیت حاد تامین آب، خواستار حل مشکل خود توسط مسئولان شهرستان و استان شدند.

حدود سه ماه پیش جمعی از اهالی این محله با حضور در فرمانداری و شرکت آب و فاضلاب شهری اردبیل خواستار حل مشکل تامین آب محله خود شدند و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان وعده داد که این مطالبه بحق اهالی را تا آخر شهریور ماه برآورده می کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرای خط انتقال آب به این محله در ۱۰ شهریور ماه و قبل از زمان وعده داده شده به اتمام رسید.

فرامرز بهنژاد اعلام کرد: برای اجرای این خط انتقال به طول ۵.۵ کیلومتر با لوله سایز ۴۰۰ میلیمتر بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب شهری استان هزینه شده است.

وی با اشاره به قدیمی و فرسوده بودن شبکه و انشعابات قدیمی محله افزود: واگذاری انشعابات جدید به مشترکان آغاز شده و با توجه به وضعیت مالی اهالی، هزینه انشعابات در ۶ قسط دریافت می‌شود و برای این منظور لازم است که اهالی برای خرید انشعاب و اجرای شبکه داخلی در هر کوچه به صورت یکپارچه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اقدام کنند.

وی بیان کرد: بعد از اجرای شبکه هر کوچه، شبکه قدیمی قطع خواهد شد و مشترکانی که اقدام به خرید انشعاب در این مرحله نکنند، با قطعی آب مواجه خواهند شد و برای خرید امتیاز آب هزینه‌های به مراتب بیشتری متحمل خواهند شد.

روستای سابق و محله جدید کلخوران که در نزد اهالی به "شیخ کلخوران" معروف است، در ضلع شمالی شهر اردبیل واقع شده و در حال حاضر به علت گستردگی شهر اردبیل به یکی از محله‌های این شهر تبدیل شده است.

این محله از دیر باز به علّت وجود آرامگاه "شیخ جبرائیل" جد سلاطین صفوی مورد توجه بوده است.

آرامگاه "امین‌الدین جبرائیل" پدر شیخ صفی‌الدین اسحق اردبیلی به عنوان بزرگترین مجموعه تاریخی این منطقه که در نیمه اوّل قرن دهم هـ.ق احداث شده، در این محله قرار دارد و اخیرا پس از بازسازی محل مراجعه گردشگران شده است.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.