محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان سال ۹۶، ۲۵۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی با ۱۵۸ میلیارد ریال در پیوست بودجه قرار داشت که این میزان امسال به ۷۰۰ کیلومتر با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: یکی از این پروژه‌ها مربوط به جاده اردبیل- سرچم است که در پیوست بودجه لحاظ شده و ۱۰ هزار و میلیارد ریال برای این اجرای این پروژه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین بیان کرد: این پروژه به عنوان اصلی‌ترین راه استان اردبیل به مرکز کشور محسوب شده  و هم‌اکنون ۸۵ کیلومتر آن به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی یک قطعه آن شروع شده و پیمانکار قطعه دیگر هم هفته آینده مشخص می‌شود.

حیدری گفت: در سه سال گذشته مطالعات و امکان‌سنجی تعریض تمام راه‌های استان به انجام رسیده و ۴۰ کیلومتر بزرگراه  احداثی در سفر آتی رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

وی افزود: احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان برای بلند مدت برنامه‌ریزی شده اما در میان مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری است.

حیدری همچنین درباره مطالعات بزرگراه سه راهی صحرا -گرمی و بیله‌سوار و اتصال آن به پارس‌آباد، سربند و مشگین‌شهر اظهار داشت: مطالعات امکان‌سنجی ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه ردیف اعتباری گرفت تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال گذشته برای سه محور شریانی اردبیل -سرچم، اردبیل -آستارا، رضی به گرمی و گرمی به بیله‌سوار در پیوست قانون بودجه ردیف مشخصی تعریف شد.

وی با بیان اینکه مسیر موران - گرمی، انگوت - مشگین‌شهر به طول ۱۶۰ کیلومتر در اولویت اجرا قرار گرفته، اظهار داشت: تمامی راه‌های مواصلاتی استان در حال تکمیل مطالعات است و امید است ردیف اعتباری

لازم برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

۷۱۱۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.