به گزارش ایرنا، داود شایقی  روز یکشنبه  در جلسه اقتصاد مقاومتی خلخال افزود: این پروژه‌ها به منظور افزایش اشتغال زایی تولید مورد توجه دولت قرار گرفته و برای سال ۹۸ واگذاری ۳۰ پروژه نیمه تمام در دستور کار بوده که در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد) ثبت شده است.

او اظهار کرد:درحال حاضر 90 درصد از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال نیز به تبع ستاد استانی تحقق یافته و برای تحقق باقیمانده مصوبات نیز از طریق مرکز استان وشهرستان تلاش می‌شود .

وی گفت: با توجه به فعال شدن سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی 'نیپا' ثبت پروژه های دستگاه‌های اجرایی در این سامانه پیشبرد  اهداف اقتصاد مقاومتی و دست‌یابی به تحقق 100 درصدی مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان را سبب خواهد شد.

او بیان کرد: دولت با توجه به کمبود منابع مالی به واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی هم در بودجه سال جاری و هم سال آینده تاکید دارد و به جد در استان ها پیگیر این موضوع است به طوری که مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیرخانه اقتصاد مقاومتی به دقت فعالیت ادارات را در این حوزه رصد می‌کند.

شایقی اظهار کرد: در کنار بهره گیری از توان نیروی انسانی متخصص و کاربلد باید با مبارزه جدی و گسترده با عوامل و زمینه های رانت و ویژه خواری ها سعی شود تا به مفهوم واقعی رونق تولید اتفاق افتاده و در مسیر تحقق اهداف اشتغال نیز از این ظرفیت و توان استفاده شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تولید محوری و رونق تولید را منوط به اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی در ابعاد واقعی‌تر ذکر کرد و افزود: در استان برای تحقق شعار سال با تاکید استاندار اردبیل هدف گذاری شده تا ضمن حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی راکد و یا نیمه تعطیل نسبت به احیای آنها با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی اقدام شود.

شایقی بیان کرد: در مسیر تحقق اشتغال پایدار در استان اردبیل چاره‌ای جز رونق تولید در ابعاد کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی وجود ندارد و امیدواریم در بهترین شرایط و به نیت تحقق اقتصاد پویا وارد کار شده و اهداف متعالی را در این زمینه عینیت بخشیم.

در این جلسه که با حضور سرمایه گذاران طرح های سرمایه گذاری اقتصادی به ویژه بخش گردشگری خلخال برگزار شد اخرین وضعیت 12 طرح سرمایه گذاری واقتصاد مقاومتی این شهرستان بررسی و در خصوص پیشرفت کارها تصمیم مقتضی اتخاذ شد.

7119/6018

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.