محمدحسن شاهنده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهری کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۷۰۰ طرح به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

او اظهار داشت: امسال سقف پرداخت تسهیلات در این صندوق به ۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته و طرح‌هایی که متناسب با مزیت منطقه‌ای، سودآوری لازم، ایجاد اشتغال، پایداری و تکمیل کننده زنجیره‌های تولید در روستا باشند اولویت برخورداری از این تسهیلات را خواهند داشت.
شاهنده گفت: در مجموع تسهیلات پرداختی ۶۶ درصد در بخش کشاورزی، ۲۰  درصد از طرح‌ها در بخش صنعت و ۱۴ درصد در بخش خدمات پرداخت شده که با توجه به طرح‌های توجیهی ارائه شده توسط متقاضیان، برای هزار و ۸۶۸ نفر اشتغال در مناطق مذکور ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های استراتژیک صندوق از جمله شناسایی روستاهای بدون بیکار، روستاهای هدف گردشگری و قابل سرمایه‌گذاری در حوزه توریسم، اجرای طرح هر روستا یک محصول و توانمندسازی زنان روستایی افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات صندوق کارآفرینی امید طراحی و اجرای نظام تامین مالی متناسب با روستاها بوده که ایجاد صندوق‌های خرد محلی در جوامع روستایی از آن جمله می‌باشد.

وی بیان کرد: با برگزاری منظم جلسات آموزشی و توجیهی در راستای توانمندسازی زنان روستایی ۴۰ طرح صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل ایجاد و حمایت مالی شد.

۶۰۱۸/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.