به گزارش ایرنا ، رامین معبودی روز شنبه در نشستی با فرماندار گرمی مغان افزود: جمعیت هلال احمر مورد وثوق مردم و مسئولان است و داوطلبان، نجاتگران و امدادگران این جمعیت برای امداد و نجات مردم به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

وی از توسعه دوره‌های آموزشی امدادی در استان خبر داد و گفت: مسئولان باید مردم روستاها و مناطق شهری را برای حضور در دوره‌های آموزشی ترغیب و تشویق کنند و این جمعیت آماده برگزاری دوره برای کارکنان ادارات دیگر را هم دارد.

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر تحقق شعار "هر خانوار یک امدادگر" است، تشریح کرد: برای رسیدن به این هدف دوره‌های آموزشی متعددی تدارک دیده ایم.

وی اظهار داشت: شهرستان گرمی نیز آبستن حوادث مترقبه و غیرمترقبه است و افراد با حضور در دوره‌های آموزشی می توانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی به یاری خود و خانواده هایشان بشتابند

معبودی گفت: ساختمان اداری _ امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان گرمی همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال آماده شده و با افتتاح آن بخشی از امکانات سخت‌افزاری جمعیت هلال احمر گرمی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: امکانات سخت افزاری برای امدادرسانی لازم است اما کافی نیست زیرا امکانات نرم افزاری بویژه نیروی انسانی با بکارگیری امکانات سخت‌افزاری امدادرسانی را انجام می‌دهند.

استان اردبیل ۵۰ هزار امدادگر آموزش دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی است و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین‌لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی بر جای می‌گذارد. 

۶۰۱۸/6019

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.