به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز سه‌شنبه در اولین جلسه علمی طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" با اشاره به اینکه اجرای عملیاتی و موفق این طرح تاثیر بسزایی در اشتغال زنان سرپرست خانوار دارد، افزود: اگر آموزش‌ها به سمت تولید محصول و ایجاد اشتغال پیش رود اثربخشی آن بیشتر خواهد شد.

وی بر لزوم ساماندهی پشتیبان‌های طرح در راستای اتصال تولیدکنندگان به بازار فروش با هدف هدایت افراد توانمند برای درآمدزایی تاکید کرد.

او ناآشنایی با بازار هدف را دغدغه مهم تولیدکنندگان دانست و اظهار داشت: امیدواریم اجرای موفق این طرح در استان اردبیل، الگویی برای کشور شود.

محمدلو همچنین با اظهار تأسف از افزایش تعداد بانوان در زندان بدلیل مسائل مالی گفت: بسیاری از این زنان تولید کننده هستند اما به دلیل عدم اتصال به بازار مقروض و راهی زندان شده‌ و مشکلات عدیده ای برای خود و جامعه به وجود آورده‌اند که امیدواریم اجرای این طرح برخی خانواده‌ها را از آسیب و مشکلات دور کند.

او اظهار داشت: در طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار تنها اشتغال زنان سرپرست خانوار مطرح نیست بلکه ایجاد درآمد برای تأمین مایحتاج خانواده و فرزندان نیز مطرح است.

محمدلو از آزادی ۲۳۵ زندانی مالی با کمک‌ زنان در استان اردبیل در سال گذشته خبر داد.

مسئول اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان اردبیل هم در این جلسه گفت: در سال جاری سهمیه استان در این طرح ۱۰۲ نفر است که با توجه به وجود ۱۴ هزار و ۶۵۸ زن سرپرست خانوار در استان در سفر اخیر معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده به اردبیل خواستار افزایش این تعداد شده‌ایم.

مهران محمدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان اردبیل در تلاش است تا وظایف خود را در قبال توسعه اشتغال استان به خوبی انجام دهد، تشریح کرد: رتبه استان اردبیل از لحاظ نسبت زن سرپرست خانوار به کل خانوارها در سطح کشور ۲۶ است و از لحاظ تعداد زنان سرپرست خانوار رتبه بیست و سوم کشور را دارد.

وی از شناسایی ۱۲ رشته شغلی در حوزه اشتغال زنان با توجه به مزیت‌ و ظرفیت‌های استانی توسط جهاد دانشگاهی برای استفاده در این طرح خبر داد و افزود: با توجه به پایش‌های انجام شده شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد بیشترین تعداد زن سرپرست خانوار را دارند.

محمدی اظهار داشت: وظایف جهاد دانشگاهی در این طرح به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای، مطالعات پژوهشی، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، مستندسازی، بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی، هم‌افزایی و تسهیل‌گری، جلوگیری از اتلاف منابع، تقویت روحیه تیمی و گروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت‌سازی است.

۶۰۱۸/ 1257

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.