به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این هفته با بی‌شرمی تمام مسئولیت حمله به عراق را به عهده گرفت، این نقض قوانین بین‌المللی و تصریح به تروریسم دولتی است.

وی بیان کرد: متاسفانه جامعه جهانی مخصوصا آمریکا تمام قد پشت این تروریسم عفن دولتی ایستاده و بلکه بالاتر از آن از این جرثومه فساد و سگ هار استفاده ابزاری می‌کند.

وی تاکید کرد که بمباران عراق توسط اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا صورت گرفته است.

 او اظهار داشت: آمریکا دوباره یک اشتباه بزرگ مرتکب شد و با پهپادهای اسرائیلی مواضع حشدالشعبی در عراق را بمباران کرد اما این اتفاق  موقعیت حشد در عراق را بالا برده و نفرت از آمریکا در بین عراقی‌ها همچنان در حال افزایش است.

خطیب جمعه اردبیل همچنین در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز مسجد و علت نامگذاری این روز به روز مسجد اظهار داشت: در سال ۱۳۴۸ صهیونیست‌ها مسجدالاقصی را به آتش کشیدند به همان علت در سالروز آن حادثه یعنی ۲۱ اوت هر سال مصادف با ۳۱ مرداد توسط وزرای خارج  کشورهای اسلامی روز مسجد نامگذاری شد.

وی  با تشریح اهمیت مسجد و نگاه و تاکید پیامبر اکرم (ص) به آن بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسجد و نقش مساجد تکلیف بسیار بزرگی را برگردن هیأت امناء، ائمه جماعات، کانون‌ها و پایگاه‌ها آورده است.

وی عنوان کرد: مسجد قلب محله است، با وجود مسجد اختلاف نباید به دادگاه برود، طلاق باید در مسجد و محله حل شود. اگر محله نیازمند دارد در مسجد با احداث صندوق قرض‌الحسنه تامین شود. مسجد محل حفظ آبروی افراد است. افرادی که برای ازدواج و جهیزیه هزینه ندارند باید از طرف مسجد پشتیبانی شوند. 

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: مسجد باید مظهر همت جمعی محله و منطقه باشد،مثل یک مجمع عمومی تصمیم جمعی بگیرد و همت جمعی نشان دهد، مسجد در تامین عدالت آموزشی نیز باید فعال باشد یعنی حتما باید به فکر تقویت آموزشی دانش‌آموزان مخصوصا نوجوانان و جوانان نخبه باشد، برای آنها کتاب‌های کمک آموزشی فراهم کند و کلاس‌های تقویتی باید در مسجد برگزار شود.

او همچنین تاکید کرد که هیات امنای تمام مساجد باید کادر فرهنگی و تیم متخصص تربیتی داشته باشند وگرنه با اشخاص محترم و مسن که به عنوان هیأت امنا انتخاب شده‌اند اما تخصص فرهنگی ندارند، کار پیش نمی‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.