به گزارش ایرنا ، بهروز ندایی روز پنجشنبه در نخستین همایش توسعه پایدار خلخال که با محوریت گردشگری در خلخال برگزار شد، افزود: همان‌طور که ایران اسلامی در زمره پنج کشور برتر در بحث توانمندی از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری جای گرفته ، اردبیل نیز از لحاظ داشتن قابلیت‌های طبیعی ،تاریخی و جاذبه‌های گردشگری موفق به جای گرفتن در جمع پنج استان برتر کشور در این زمینه شده است.

او با بیان اینکه دولت برای ایجاد هرگونه زیرساخت‌های گردشگری مورد نیاز مناطق استان و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در بحث گردشگری اعلام آمادگی می‌کند،  اظهار داشت: زمینه لازم برای رونق صنعت گردشگری این استان فراهم شده و تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف استان به عهده اداره‌کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری است.

ندایی برگزاری نخستین همایش ملی  توسعه پایدار استان اردبیل به میزبانی شهرستان خلخال در سه محور توسعه ،پایداری و گردشگری را قدمی بسیار مهم در جهت رونق گردشگری منطقه جنوب استان ذکر کرد و گفت: در وضعیت فعلی و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های مناسب صورت گرفته از سوی بخش خصوصی در این شهرستان آینده ای روشن برای رونق صنعت گردشگری خلخال ترسیم شده است.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم اظهار داشت: طرح بزرگ آغاز شده از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری ازناو از جمله مجموعه قصرهای چوبی ،هتل پنج ستاره ، هتل سه ستاره رغائب ،پل معلق و نصب تجهیزات تله‌سیژ تفرجگاه اندبیل و نیز تکمیل پروژه گردشگری بام خلخال آینده درخشانی را برای رونق صنعت گردشگری این منطقه قرار داده است.

دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی ضمن معرفی قابلیت‌های گردشگری و فراهم کردن توسعه پایدار منطقه ، زمینه را برای آشنایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و راه‌اندازی طرح‌های بزرگ گردشگری و ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

علی وقف‌چی ، نماینده مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش از تلاش برای تکمیل راه در حال احداث خلخال ،درام ،طارم به منجیل از سوی مسئولان ۲ استان همسایه زنجان و اردبیل خبر داد و گفت: قول داده شده از سوی مسئولان دست‌اندرکار دولت پایان عملیات راه‌سازی این مسیر تا پایان خرداد سال ۹۹ است.

وی افزود: در کنار شتاب‌دهی به عملیات اجرایی این پروژه در حوزه زنجان و اردبیل برای احداث یک پل فلزی برای عبور از روی رودخانه سفیدرود در منجیل و اتصال راه در حال احداث به بزرگراه رشت - قزوین در تلاش هستیم و امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته است.

او با بیان اینکه یکی از عومل محرومیت در مناطقی هم‌چون خلخال مهاجرت افراد به مناطق برخوردار به جای آوردن امکانات به محل سکونت خود است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا تا آبگیری سد شهریار در استان آذربایجان‌شرقی و بالا دست استان‌های اردبیل و زنجان به توسعه مناطق این استان‌ها کمک کنیم. 

وی تشکیل وزارت گردشگری را قدمی بسیار مثبت در شناسایی ایران اسلامی به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری جهان دانست و گفت: پافشاری دولت و مجلس برای تایید این وزارت‌خانه توسط شورای نگهبان قانون اساسی و راه‌اندازی وزارت گردشگری در آینده منجر به تغییبر دیدگاه کشورهای جهان به ایران اسلامی و رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از راه‌کارهای برون رفت از مشکلات بزرگ اقتصادی خواهد شد.

حجت درخشان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال نیز گفت: از ۷۲ مقاله راه‌یافته به دبیرخانه همایش چهار مقاله بین‌المللی بوده و از این تعداد نیز پنج مقاله بصورت سخنرانی در این همایش ارائه شد و مابقی مقالات بصورت کتب منتشر می‌شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.