در آیین اختتامیه این جشنواره  ابراهیم امامی  فرماندار نیر گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان ،گردشگران تابستانی ، معرفی جاذبه های گردشگری ، صنایع دستی و آش های محلی و سنتی استان و شهرستان برگزار شد.

وی  افزود: این جشنواره در دو بخش پخت و ارایه انواع آش‌ها و غرفه های صنایع دستی ، اقلام فرهنگی و سوغات محلی برگزار شد ضمن اینکه و در کنار آن از نمادهای فرهنگی و بومی منطقه همچون آلاچیق‌های عشایری و نمودهای زندگی عشایری شامل کره‌گیری ، پخت نان سنتی ، نخ ریسی و آسیاب دستی در معرض نمایش گذاشته شد.

او به اهمیت ماندگاری مسافران در شهرستان و بازدید از مناطق گردشگری و آبگرم های معدنی منطقه اشاره کرد و افزود:با توجه به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان باید بستر ماندگاری بیشتر مسافران در تابستان بیش از گذشته فراهم شود.

در پایان این جشنواره و با رای داوران زهرا حیدری از زنجان با آش ترش زنجان نفر اول ، خانم موسوی با آش گلدیک از هیر نفر دوم  و خانم سلیمی با آش لخشک از خراسان نفر سوم بخش آش را به خود اختصاص دادند.

در بخش غذاهای سنتی نیز خانم  شریفی با پوچاق قیمه رتبه نخست، خانم ابراهیمی با رشته پلو رتبه دوم و  کریم مقدم با ترشی قورمه رتبه سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

این جشنواره از سه روز پیش در منطقه نمونه گردشگری شهرستان نیر در حال برگزاری بود.

۶۰۱۶/۷۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.