به گزارش ایرنا ، رامین صادقی روز چهارشنبه در جلسه بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از بین واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال استان  ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا شناسایی شده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی با راه‌اندازی این ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی هزار و ۶۸۰ نفر در این استان اشتغال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: اختلاف شرکا،بدهی به بانک‌ها و تملک برخی واحدها از سوی بانک ها، مشکلات سرمایه در گردش و برخی مسائل حقوقی از جمله دلایل راکد ماندن طرح‌ها و واحدهای تولیدی استان است.

او بر لزوم استفاده از دانشگاه در حل مشکلات واحدهای صنعتی، معدن و تجارت استان تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های بخش معدن و برخی واحدهای صنعتی منحصر بفرد در استان، از آمادگی برای استفاده از دانشگاه در اجرای پژوهش‌های مورد نیاز و همکاری در بازدید اساتید و دانشجویان و کارآموزی دانشجویان خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم در این جلسه از اجرای ۱۸۹ طرح پژوهشی بین سازمانی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

دکتر ابوالفضل بضاعت‌پور با اشاره به قابلیت‌های مناسب دانشگاه در تولید علم و اجرای پژوهش‌های مورد نیاز جامعه و صنعت در سطح ملی و منطقه‌ای و اجرای دوره‌های فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و جامعه گفت: توانمندی‌های دانشگاه از جمله اساتید متخصص و صاحب‌نظر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب در این زمینه قابل توجه است.
وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به تقویت و توسعه ارتباط بین دانشگاه و صنعت و استفاده بهینه واحدهای تولیدی و صنعتی از دانشگاه در حل مشکلات تاکید کرد.
بضاعت‌پور خواستار بسترسازی مناسب توسط سازمان صمت را در راستای ورود واحدهای خصوصی به بحث پژوهش‌های کاربردی و مساله محور شد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.