به گزارش ایرنا ، محمد اهلی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود در سال ۹۷ نیز ۳۶ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی از رکود خارج شده و به چرخه تولید بازگشت.

او با بیان اینکه در استان اردبیل هزار و ۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه وجود دارد که از این تعداد هزار و ۲۰ واحد صنایع کوچک هستند، گفت: با احتساب ۲۷ واحد متوسط بیش از ۹۷ درصد صنایع منطقه صنایع کوچک و متوسط محسوب می‌شوند.

 اهلی افزود: ۵۴۵ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که  عمده این واحدها در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی همچنین از فعالیت ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی در استان خبر داد و گفت: چهار شهرک غیردولتی دارای پروانه تاسیس بوده و چهار شهرک غیردولتی دیگر هم در مرحله شروع عملیات اجرایی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: چهار ناحیه صنعتی جدید در هشجین، انگوت، موران و کزج در مرحله عملیات اجرایی بوده در برنامه ششم توسعه هم اجرای ۱۰ ناحیه صنعتی مدنظر قرار گرفته است.

اهلی  اظهارداشت: در پنج حوزه مشوق‌های حمایتی شهرک‌های صنعتی از سرمایه‌گذاران اعمال می‌شود تا در سال رونق تولید فضای حمایتی از اشتغال و تولید فراهم آید.

او افزود: این مشوق‌های اعطایی شامل واگذاری زمین، بخشودگی مالیات، تشویق‌ها در حوزه بهره‌برداری، اعطای عرصه‌های بزرگ سرمایه‌گذاران و همچنین مشوق‌های حوزه ایثارگران و نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

۷۱۱۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.