امیر بدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان گرمی بدلیل دارا بودن آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز یکی از مناطق عمده کشاورزی و دامپروری استان بوده و شغل اصلی مردم آن کشاورزی و دامداری است.

وی اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ دامپروری بسیار حائز اهمیت بوده و با دارا بودن مراتع مناسب ، پتانسیل بالایی از نظر دامپروری داشته و انواع دام مانند گاو ، گوسفند و بز ، گاومیش ، اسب و شتر مرغ در این بستر  پرورش داده می‌شود.

بدرزاده افزود: دامداری در این شهرستان نقش موثری در اقتصاد منطقه دارد ، بر اساس آمار موجود تعداد بهره‌بردار دامی هشت هزار و ۵۳۹ نفر می‌باشد، در سال گذشته این شهرستان دارای ۱۵۰ راس گاو و گوساله اصیل ۹ هزار و ۶۶۰ راس گاو و گوساله دورگ ۳۱ هزار و ۲۲۹ راس گاو و گوساله بومی چهار هزار و ۶۰۸ راس گاومیش و ۱۴۱ هزار و ۸۵۹ راس گوسفند و بره و ۲۵ هزار و ۲۲۹ راس بز و بزغاله و هزار و ۱۴۷ راس تک سمیان می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی گرمی مغان در زمینه میزان تولیدات دامی این شهرستان گفت: در سال گذشته سه هزار و ۲۰۵ تن گوشت قرمز ، هزار و ۹۹ تن گوشت مرغ ، هزار و ۱۰۵ تن تخم مرغ ، ۲۲۸ هزار و ۷۵۷ تن شیر ،۹۸ تن عسل و ۲۸۸ تن پشم در این شهرستان تولید شد و این میزان تولید سال به سال با افزایش تعداد واحدهای پرورش دام سبک و سنگین و راه‌اندازی واحدهای نیمه راکد و غیرفعال در حال افزایش است.

او افزود: این شهرستان دارای سه واحد پرورش گاو شیری به ظرفیت ۲۲۵ راس ، پرواربندی گوساله به تعداد ۵۴ واحد به ظرفیت هشت هزار و ۸۳۵ راس  ، پرواربندی بره به ۲ واحد به ظرفیت ۵۴۰ راس ، مرغداری گوشتی به تعداد ۱۱ واحد به ظرفیت ۱۸۵ هزار و ۷۰۰ قطعه ، مرغداری تخمگذار به تعداد سه واحد به ظرفیت ۹۲ هزار قطعه و پرورش بوقلمون به تعداد یک واحد به ظرفیت پنج تن در روز می‌باشد.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان را دارد.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.