مدیرعامل موسسه خیریه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست امام رضا(ع) اردبیل گفت: در کنار بازدید خیرین از این موسسه امیدواریم تا آخر سال طرح پدریار و مادریار به شایستگی اجرایی شده و زمینه حمایت از کودکان نیازمند فراهم آید.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، غلامرضا نیازمند در نشست با جمعی از اصحاب رسانه و خیرین در موسسه خیریه امام رضا(ع) اردبیل اظهار کرد: با تغییر هیئت مدیره در دو ماه اخیر تمام تلاشمان بر این بوده تا این موسسه را بیشتر و بهتر از گذشته به آحاد مردم بشناسانیم که در همین راستا مراسمی نیز با همراهی خیرین در مجتمع فدک برگزار کردیم تا در این زمینه موفق عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در سه واحد کودکان کار و خیابانی، کودکان بالای 12 سال و زیر 12 سال در این موسسه ارائه خدمات می‌کنیم به طوری که تعداد ورودی‌ها و خروجی ما همه ساله متفاوت است.

مدیرعامل موسسه خیریه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست امام رضا(ع) اردبیل به ظرفیت اسمی موسسه در نگهداری از کودکان بالای 12 سال و زیر 12 سال به تعداد 15 تا 20 نفر اشاره کرد و گفت: ما تمامی امکانات یک زندگی آرام را برای کودکان ساکن در این مجموعه فراهم کردیم به طوری که مربیان، مسئولان فنی و حتی روانشناسان به این کودکان در سنین مختلف ارائه خدمات می‌کنند.
نیازمند موقعیت ساختمانی موسسه را در پس کوچه‌های شهرک زرناس فاقد تبلیغات و اطلاع‌رسانی فراگیر اعلام کرد و افزود: ما انتظار داریم همه آحاد مردم به ویژه خبرنگاران و اضحاب رسانه معرف این مجموعه باشند تا بیشترین حمایت و همراهی را از سوی آحاد مردم و خیرین شاهد باشیم.
وی بیان کرد: ما در حال حاضر در این موسسه 16 پرسنل داریم به طوری که ما ماهانه باید 40 میلیون تومان هزینه پرداخت کنیم که بهزیستی تنها 10 درصد این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و ما باید مابقی این هزینه‌ها را از طریق کمک مردم و خیرین تامین کنیم.
مدیرعامل موسسه خیریه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست امام رضا(ع) اردبیل ادامه داد: ما در این مکان به عنوان ساختمان بهزیستی مستاجر هستیم و در وهله اول باید از طریق خیرین و اهدای زمین از سوی واقفان یک ساختمان مناسب و شایسته‌ای را اهدا کرده و در مراحل بعد نسبت به تامین تجهیزات و امکانات اقدام کنیم.

نیازمند با بیان اینکه سالانه 15 نفر کودک جدید وارد این مجموعه شده و به همین تعداد کودک نیز از این مجموعه بیرون می‌آید، اضافه کرد: در این دوونیم ماه سعی کردیم با تلاش انجمن‌های مردم نهاد که واقعا یاریگر ما بودند در جذب خیرین و انسان‌های توانمند در کمک به این موسسه موفق عمل کنیم و امیدواریم همچنان با تلاش پرسنل دلسوز و سختکوش این مجموعه و حمایت و پشتیبانی خیرین بتوانیم فعالیت‌هایمان را توسعه داده و گسترش دهیم.

در این جلسه جلیلی از اعضای هیئت مدیره موسسه امام رضا(ع) نیز در سخنانی اظهار کرد: در دو ماه اخیر با تلاش مدیریت جدید این موسسه فعالیت‌های خوبی در کمک گرفتن از ظرفیت شهرداری و سایر مجموعه‌ها ایجاد شده به طوری که سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری امکانات خود را در اختیار کودکان این مجموعه قرار داده تا از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در حمایت از این کودکان نیازمند صعودی را به سبلان داشتیم که عواید حاصل از این حرکت ورزشی – فرهنگی تقدیم این مجموعه شده است، گفت: ما رایزنی‌هایی را نیز با سازمان فرهنگی – ورزشی انجام دادیم تا سالن‌ها و زمین چمن این مجموعه در ساعاتی مشخص در اختیار کودکان و نوجوانان این موسسه قرار گیرد.

جلیلی ادامه داد: اولین هدف ما شناساندن این مجموعه به آحاد جامعه و به ویژه خیرین است و در کنار این امر تلاش می‌کنیم تا کمک‌های مالی بیشتری را به این موسسه جلب کرده و فضای مطلوبی را در فعالیت‌های این مجموعه به وجود آوریم.

وی به صعود 25 نفر از کوهنوردان با شعار «کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تنها نیستند» به قله سبلان خبر داد و بیان کرد: عواید حاصل از این سود که 4 میلیون تومان بود به حساب این موسسه واریز شده و ما تلاش می‌کنیم نارسائی‌های موجود را اعم برطرف کنیم که در این زمینه خرید میز غذاخوری و دستگاه تصفیه آب و همچنین بهسازی و نوسازی برخی از امکانات مورد توجه و مدنظر است.

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست امام رضا(ع) اردبیل تصریح کرد: در کنار بازدید از موسسه انتظار می‌رود طرح پدریاری و مادریاری به سرعت عملیاتی شود تا در قالب این طرح کودکان بالا و زیر 12 سال بتوانند در کنار خانواده‌ها زندگی آرامی را تجربه کنند.
در این جلسه رئیس سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری اردبیل نیز اظهار کرد: شورا و شهرداری اردبیل در حد توان از موسسات و مراکز خیریه حمایت می‌کند و قطعا به دلیل همسایگی این موسسه با سازمان فرهنگی – ورزشی و ضرورت کمک به این مجموعه تلاش خواهیم کرد تا در خدمت آنها باشند.
محمدنژاد ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ورزش برای این کودکان ما سالن و زمین چمن را در اختیار این کودکان قرار می‌دهیم تا در کنار حضور در کلاس‌های آموزشی رشته فوتبال بتوانند در ساعاتی مشخص از این فضاهای ورزشی استفاده کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.