به گزارش ایرنا ،نادر فلاحی روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مدت زمان ماندگاری گردشگران در مراکز اقامتی استان اردبیل در سال ۹۶ حدود ۱.۵ روز بود که این میزان در سال جاری به حدود سه روز افزایش یافته است.

او اظهارداشت: اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های متعدد، افزایش و ایجاد تنوع خدمات ارائه شده در مراکز گردشگری، تبلیغات محیطی و رسانهای همراه با  معرفی جاذبه‌های گردشگری ،طبیعی و تاریخی در رسانه‌ها و فضای مجازی از جمله عوامل افزایش چشمگیر مسافران و جلب توجه تورهای گردشگری خارجی بویژه تورهای عربی به این استان است.

فلاحی ادامه داد: با توجه به توزیع متوازن سفر در تمام مناطق استان بویژه تغییر مسیر گردشگران از مسیر قبلی شرق به غرب به از جنوب به شمال استان ،هم‌اکنون مدت ماندگاری برخی از تورهای خارجی در استان به چهار و پنج روز نیز رسیده است.

او گفت: توجه به میزبانی شایسته از گردشگران از طریق آموزش از جمله مسائل بسیار مهم و زیربنایی فرهنگی است که ارتقای آن نیازمند توجه ویژه مردم و تمامی دستگاه‌های مرتبط با گردشگری است.

وی همچنین با اشاره به اصرار مسئولان اجرایی خلخال مبنی در حل مشکل تمدید مجوز فعالیت تنها شرکت ساماندهی خانه مسافرهای این شهرستان بدون در نظر گرفتن تصمیمات اخیر در خصوص فعالیت این شرکت‌ها زیرنظر شرکت توسعه گردشگری شهرستان سرعین گفت: مجوز این شرکت ببصورت مستقل تمدید و مشکل ایجاد شده در بحث ساماندهی خانه مسافرهای جنوب استان بزودی برطرف خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این جلسه گفت: سالانه بیش از سه میلیون مسافر ،گردشگر و میهمان به این شهرستان سفر و از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این منطقه زیبا بازدید می‌کنند.

محمدرضا شایقی افزود: در حالی این حجم از گردشگر به این شهرستان سفر می‌کنند که بدلیل ضفف و فقدان زیرساخت‌های لازم گردشگری منطقه و همچنین نیمه‌کاره بودن طرح‌های در حال اجرای آغاز شده از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ، تنها بخش اندکی از این حجم از مسافر در خلخال ماندگار می‌شوند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.