سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری 13 هزار و 392 نفر ساعت دوره آموزشی"بافته‌های داری" در استان اردبیل خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بهرنگ کوهی با اعلام این خبر در حاشیه اختتامیه این دوره آموزشی در روستای گلشن شهرستان نمین افزود: حفظ و احیای طرح‌های گلیم بافی بومی، افزایش کیفیت، توانمندی شاغلین در حوزه صنایع دستی و ایجاد تنوع در بافت، رنگ، جنس و طرح محصولات از اهداف برگزاری دوره آموزشی"بافته‌های داری" است. 
وی به بهره‌مندی 186 نفر از این دوره آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد منعقده بین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دوره آموزشی"بافته‌های داری" طی سال گذشته و سالجاری در روستاهای بران و گوزلی شهرستان پارس‌آباد، مغوان و اینی شهرستان گرمی(مغان) و جید و گلشن شهرستان نمین برگزار شد. 
سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، یکی از افتخارات هر استان را صنایع دستی آن دانست و تصریح کرد: برای حفظ این میراث‌ فرهنگی و هنری باید ضمن ترویج تولید آن، به تربیت هنرمندان جدید و توانمندسازی شاغلین این حوزه بپردازیم. 
کوهی، طول مدت دوره آموزشی"بافته‌های داری" در هر روستا را ۷۲ ساعت عنوان و اضافه کرد: توسعه صنایع دستی در استان می‌تواند بسترساز توسعه صنعت گردشگری در مناطق مختلف، ایجاد درآمد و  اشتغال‌زایی باشد. 
وی با اشاره به اینکه اغلب درآمد روستاییان از محل فروش محصولات صنایع دستی است، یادآور شد: امیدواریم با رشد و توسعه این صنایع ارزشمند، گام‌ موثری در جهت ایجاد فرصت‌های ‏شغلی برداشته شود و جایگاه واقعی این صنعت در استان و کشور حفظ و ارتقا یابد. 
سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: این نهاد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تمام تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن دوره آموزشی"بافته‌های داری" به کار بست و امیدواریم این دوره‌ها مستمر باشد تا بتواند در رشد و توسعه صنایع دستی استان مؤثر باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.