به گزارش ایرنا ، دکتر اسحق رسولی روز سه‌شنبه در نشست با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه روابط بین‌المللی و اعلام اسامی ۳۸ واحد دانشگاهی از جمله واحد اردبیل که مجوز جذب دانشجوی غیرایرانی به آنها داده‌ شده و به عنوان واحد بین‌المللی معرفی‌شده‌ ، با تکیه بر ظرفیت‌های خود زمینه جذب دانشجویان خارجی را فراهم‌کرده‌ است.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل جزو معدود دانشگاه‌هایی است که رشته پزشکی و بیمارستان را هم‌زمان دارد و این امتیاز مهم می‌تواند در جذب دانشجویان غیرایرانی از کشورهای هدف مثل عراق، ترکیه، آذربایجان به عنوان اولویت اول و سایر کشورهای همسایه در مراحل بعدی، نقش بسزایی داشته باشد.

رسولی اظهار داشت: وب سایت این دانشگاه علاوه بر زبان فارسی برای دانشجویان غیرایرانی نیز به سه زبان انگلیسی، ترکی استانبولی و آذری ترجمه و اطلاعات مربوطه بارگذاری شده و زبان عربی نیز بزودی آماده خواهدشد.

او افزود: در زمینه جذب دانشجویان غیرایرانی با مؤسسه‌ها و کارگزاری‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مذاکراتی داشتیم و در چند مورد قرارداد نیز امضاء شده و از سایر موسسه‌ها نیز که در زمینه جذب دانشجویان غیرایرانی فعالیت می‌کنند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

رسولی تشریح کرد: هزینه تحصیل به مراتب پایین‌تر از کشورهای همسایه و حتی دانشگاه‌های داخلی، ارائه امکانات خوابگاهی، ورزشی و برنامه‌ریزی تغذیه‌ای مناسب برای این قبیل دانشجویان که با هزینه کم ارائه خواهد شد، جزو مزیت‌های رقابتی این واحد برای جذب دانشجویان غیرایرانی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افزود: این دانشگاه در زمینه آموزش روش‌های نوین هتل‌داری و صنعت گردشگری نیز گام‌هایی را با راه‌اندازی اولین یونی‌هتل در سطح منطقه برداشته و آماده هستیم خلاءهای موجود در زنجیره صنعت گردشگری را شناسایی و با همکاری  دستگاه‌های اجرایی که مراودات و تعاملات بین‌المللی دارند، چرخه این صنعت را روان‌تر و کامل‌تر کنیم و در توسعه آن شتاب بیشتری بدهیم و در زمینه آموزش روش‌های نوین و استاندارد این صنعت، همکاری کنیم.

رسولی همچنین به افتتاح نمایندگی استانی سازمان بین‌المللی سیتی‌وان در اردبیل اشاره و اظهار کرد: اخیرا نمایندگی استانی سازمان بین‌المللی سیتی‌وان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افتتاح شد که در راستای مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای دانشگاه با این سازمان همکاری خواهیم کرد.

رئیس واحد اردبیل ادامه داد: سیتی‌وان تنها سازمان صادر کننده پروانه بین‌المللی استاندارد محصولات‌،‌ خدمات و فرآیندها در حوزه کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت در جهان است.

رسولی افزود: سازمان سیتی‌وان پس از بازرسی، آزمایش و تأیید، بصورت کاملا انحصاری در بیش از ۲۲ شاخه برای کالاها و خدمات گواهی اعطا می‌کند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل نیز در این جلسه بر افزایش تعاملات بین‌المللی دانشگاه تأکید و رمز موفقیت را در ارائه آموزش‌ها بصورت حرفه‌ای و در رشته‌های علوم پایه و تخصصی تعریف‌ کرد.

رحیم ژرفی افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان آمادگی همکاری و کمک به دانشگاه‌های استان در زمینه توسعه تعاملات بین‌المللی با دانشگاه‌ها و رایزن‌های فرهنگی کشورهای همسایه را دارد و در پیشرفت منطقه و استان تلاش خواهد کرد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.