به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال و کوثر افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده با مسئولان بنیاد مستضعفان و مالک و فروشنده کارخانه نئوپان این شهرستان ، ۸۰ میلیارد ریال درآمد ناشی از فروش نقدی این کارخانه به بخش خصوصی برای هزینه در پروژه‌های فرهنگی به این شهرستان بازگشت داده می‌شود.
وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدید بنیاد مستضعفان در بخش‌های توسعه فرهنگی جامعه متمرکز شده و اعتبار یاد شده و نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سوی رئیس این بنیاد و در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرا و یا تکمیل پروژه‌های فرهنگی از جمله احداث ساختمان کتابخانه مرکزی خلخال و تکمیل پروژه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی و هنری شهر کلور هزینه خواهد شد.
بابایی افزود: پروژه‌های کتابخانه مرکزی شهر خلخال و مجتمع فرهنگی و هنری شهر کلور از ۱۰ سال پیش آغاز ولی بدلیل نداشتن اعتبار نیمه‌کاره رها شده که بزودی با تخصیص بخشی از اعتبار فروش کارخانه نئوپان ، عملیات اجرایی این طرح‌های نیمه‌کاره تکمیل شده و در اختیار مردم شهرستان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه با وجود پیگیری‌های متعدد از سوی اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال برای ادامه عملیات اجرایی پروژه نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی خلخال این طرح همچنان بلاتکلیف است، اظهار داشت: احداث ساختمان کتابخانه مرکزی شهر خلخال در زیربنای ۶۰۰ متر مربع از ۱۰ سال پیش آغاز و پس از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله فونداسیون متوقف شده است.
بابایی گفت: برغم محدودیت‌های اعتباری امسال اعتبار مناسبی برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده ولی در عین حال انتظار از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ارتقای سطح فیزیکی کتابخانه‌ها ،افزایش منابع کتاب و بروزرسانی منابع در جهت جلب نظر مردم به سمت و سوی مطالعه کتاب و رونق کتابخانه‌های عمومی است.

بصیر ، مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز در این جلسه از برگزاری مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خلخال و کوثر به میزبانی خلخال در روز پنجشنبه ۲۴ مردادماه امسال خبر داد.

وی گفت: در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از نفراتی که موفق منطقه جنوب استان اردبیل به کسب عنوان برتر نهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی در کشور شده‌اند، تجلیل خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.