دگتر بابک نخستین در جلسه کارگروه سلامت استان اردبیل افزود: یکی از مبتلایان این بیماری امسال  به خاطر تاخیر در رساندن بیمار به مراکز درمانی جان خود را ازدست داده است.

وی بیان کرد: این بیماری از سال ۹۵ در استان مشاهده شده و علت انتقال آن نوعی کنه می‌باشد، بیماری بر اثر گزش دام توسط کنه  ایجاد شده و از طریق گوشت به  بدن انسان انتقال می‌یابد.

او اضافه کرد:  بعد از ذبح دام می‌بایست گوشت حیوان به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و یا فریزر نگهداری و سپس مصرف شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان تب، شکم درد، اسهال، خونریزی و لخته شدن رگ‌ها را از جمله نشانه‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  ذکر کرد.

بهروز ندایی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: اطلاع رسانی نحوه انتقال بیماری تب کریمه کنگو ضروری بوده و  در صورت آگاه‌سازی مردم از علائم و خطرات این بیماری، مردم نکات بهداشتی را در راستای جلوگیری از ابتلا به آن  رعایت می‌کنند.

وی بیان کرد: باید گروه‌هایی از دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر کشتار دام به صورت غیربهداشتی و در حاشیه روستاها و نقاط گردشگری تشکیل شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: با توجه به وجود کشتارگاه مجهز در استان لازم است اهالی دام‌های خود را برای کشتار به این محل انتقال دهند تا از سلامت گوشت مطمئن باشند.

۳۰۰۶/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.