به گزارش ایرنا ، ملکه گلمغانی‌زاده روز یکشنبه در دوره آموزشی "بافته‌های داری" در روستای "گلشن" شهرستان نمین افزود: فعالان صنایع‌ دستی می‌توانند با عضویت در فروشگاه و سامانه مجازی نسبت به بازاریابی محصولات خود اقدام و از این طریق کسب درآمد کنند.

وی حمایت از شاغلان صنایع دستی را از اهداف مهم سازمانی میراث فرهنگی استان اردبیل دانست و گفت: امسال آموزش شاغلان صنایع دستی برای ارتقای کیفیت، جنس و نحوه بافت برنامه‌ریزی و 

آموزش‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار ‌شد.

او با بیان اینکه دوره آموزشی "بافته‌های داری" از سال گذشته در سه شهرستان نمین، گرمی (مغان) و پارس‌آباد برگزار شد، تشریح کرد: در این دوره ۱۸۶ نفر شرکت کردند و در  روستاهای "گلشن" و "جید"  نمین  ۶۰ نفر از این دوره ها بهره‌مند شدند.

گلمغانی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه با ارتقای کیفیت بافت شاغلان گلیم‌باف منطقه می‌توان این حوزه را توسعه داد گفت: برای ارتقای کیفیت محصولات با توجه به سلیقه بازار، دوره‌های عمومی اولیه صنایع دستی در قالب دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و به‌آموزی و دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی برای شاغلین صنایع دستی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با حل مشکل بیمه، اعتبار لازم را برای اعطای تسهیلات بانکی به فعالان صنایع دستی تامین می‌کنیم و افراد می‌توانند از بیمه روستایی استفاده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل همچنین از برگزاری دوره‌های صنایع دستی در شهرستان‌های استان در سال جاری خبر داد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.