اصغر سلیمان زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این سد از زمان تخصیص منابع مالی صندوق توسعه ملی در دولت تدبیر و امید  جان تازه ای گرفته  و سرعت عملیات اجرایی در آن چندین برابر شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی این پروژه  بیان کرد: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب و به ارتفاع ۱۰۶ متر با شتاب بیشتری در دست احداث است.

سلیمان زاده با بیان  اینکه اشتغالزایی و کاهش مهاجرت از اهداف اصلی این پروژه است، افزود: تامین آب شرب مردم منطقه، توسعه و بهبود کشاورزی و آبی شدن ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه از  اهداف مهم  در احداث این سد است.

وی افزود: احداث این سد تحول بزرگی در منطقه ایجاد کرده و  با پیگیری‌های بعمل آمده  و قول مساعد وزارت نیرو  مبنی بر تزریق منابع مالی جدید، این پروژه بزودی  تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اهم فعالیت‌های جانبی اجرایی در سد بیان داشت: احداث جاده دسترسی به سد به طول ۱۸ کیلومتر، حفاری و تزریق به طول حدود ۱۱۰ کیلومتر و اتمام حفاری سرریز و بتن‌ریزی با پیشرفت ۹۰ درصد از دیگر اقدامات انجام گرفته در این پروژه است.

سلیمان زاده، احداث برج آبگیر سد عمارت همزمان با عملیات اجرایی سد را از دیگر اقدامات اجرایی مهم عنوان کرد و گفت: سد عمارت از جمله معدود سدهای در حال ساخت کشور است که عملیات برج آبگیر آن نیز همزمان با احداث سد در دست ساخت است.

سد مخزنی عمارت در شمال استان اردبیل و در فاصله ۸۰ کیلومتری شهرستان گرمی و بر روی رودخانه دره رود واقع شده است.

۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.