رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هیئت رئیسه شورای شهر اردبیل به حال بلاتکلیف افتاده و نظارت پارلمان محلی نیز به نوعی مخدوش شده است که ضرورت دارد در این زمینه براساس قوانین و مقررات اقدام درست و شایسته انجام شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز رسانه‌ها یکی از ارکان توسعه یافتگی و دموکراسی جوامع بشری محسوب می‌شوند که بدون تردید نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را به شایستگی انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید چرخش آزاد اطلاعات و نظارت بر عملکردها به عنوان یک مطالبه عمومی مدنظر قرار گیرد تا در سایه آن آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و همچنین ارتقای دانایی مردم اتفاق بیفتد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در جامعه‌ای که رسانه‌ها نتوانند عنصر قدرت و مسئولیت را به نقد بکشند و به عنوان یک مطالبه فراگیر ضعف‌ها و نارسائی‌ها را گوشزد نکنند در حقیقت در این جامعه مرگ تدریجی رسانه‌ها اتفاق می‌افتد.
عتباتی مطالبه‌گری را حلقه مفقوده جامعه بیان کرد و گفت: این مطالبه‌گری‌ها باید در مدار قانون و واقعیت باشد که در صورت رعایت اصول قانونی در این زمینه به راحتی می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی بیان کرد: در این 5 سال بیشترین تعامل و همکاری را با اصحاب رسانه در استان داشتیم و سیستم قضائی آمادگی دارد در چارچوب قانون پذیرای نقدها و انتقادات اصحاب رسانه باشد تا ما از خودمان اصلاح‌گری و بهبود فرآیندها را شاهد باشیم.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل خطاب به خبرنگاران گفت: ما شما را از جنس خودمان می‌دانیم و بر این باوریم رسانه‌ها بازوی توانمند ما در حل مشکلات مردم و رفع آسیب‌ها در جامعه هستند که از همین روی انتظار داریم رسانه‌ها به عنوان چشم بینای جامعه زمینه سلامت جامعه را فراهم کرده و رسالت خود را به درستی انجام دهند.
عتباتی خاطرنشان کرد: باید مطالبه‌گری‌ها و نقدها به دور از توهین، افترا، هتک حرمت و نشر اکاذیب اتفاق بیفتد تا ما بتوانیم به جای تقابل تعامل و همسوئی را در اهداف و برنامه‌ریزی‌ها شاهد باشیم.
وی مسئولان استان را دارای سعه صدر در پذیرش نقدها و پیگیری مطالبات مردمی توصیف کرد و افزود: ما انتظار داریم با نقش‌آفرینی رسانه‌ها ارتقای دانش حقوق افراد جامعه اتفاق بیفتد تا شرایط مناسبی را در آگاهی‌بخشی افراد جامعه شاهد باشیم.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: رسالت شغلی و حرفه‌ای خبرنگاران پیامبرگونه است و باید به دور از مدح و ثنا خبرنگاران به آگاهی و روشنگری در حوزه‌های مختلف کمک کنند تا بر مبنای حق و حقیقت واقعیت‌ها منعکس شود.
عتباتی ادامه داد: در سال انتخابات قلم خبرنگاران باید به دور از تبلیغ کاندیداها، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی به سمت جلب مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات حرکت کند تا در چارچوب قوانین شایسته‌ترین افراد انتخاب و به مجلس راه یابند.
وی ضرورت نقادی و بیان مطالبات مردم را از دستگاه‌های قضائی، اجرایی و حتی نمایندگان مجلس در حوزه قانونگذداری یادآور شد و تصریح کرد: باید فضای امیدواری و نشاط در جامعه را با همراهی رسانه‌ها به خوبی منعکس کنیم ولی در کنار آن مردم انتظار دارند مبارزه بی‌امان با مفاسد انجام شده و از طریق رسانه‌ها خبرهای خوشی به گوش آنها برسد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ضرورت دارد هر چه سریعتر ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر مشخص و این مجموعه در بعد نظارتی بهتر و قوی‌تر از این عمل کند که به نظر می‌رسد برخی از واقعیت‌ها از طریق این مجموعه بیان نمی‌شود.
عتباتی از کارگزاران به عنوان امانتداران نظام در صیانت از حقانیت جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با موج‌آفرینی شبکه‌های اجتماعی و نقش موثر آنها در انتشار اخبار و رویدادها مواجه هستیم به طوری که در انتخابات پیش‌رو نیز قطعا نقش‌آفرینی این رسانه تاثیرگذار خواهد بود.
وی نظارت بر مجموعه فعالیت فعالان مجازی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با اکانت‌های جعلی و غیرواقعی بخواهند با آبروی افراد برخورد کرده و به نوعی ناهنجاری رفتاری ایجاد کنند در حالی که مجموعه قضائی و پلیس فتا به دقت فعالیت‌های این حوزه را رصد می‌کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.