اصغر سلیمان زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این سرمایه گذاری ها در مناطق نیر ،سرعین،مشگین شهر و گیوی با هدف توسعه گردشگری و رونق اشتغال با حمایت دولت صورت گرفته است.

 وی اظهار د اشت: ۷۵ دهنه آبگرم و ۳۵ دهنه آب سرد در استان اردبیل وجود دارد که سالانه پذیرای هزاران گردشگر تابستانی و زمستانی است.

وی به ویژگی ممتاز آب‌های گرم استان نظیر 'گاومیشگلی'سرعین با بیشترین دبی آب، 'قینرجه'مشگین شهر با بالاترین دما و 'قوتورسویی'مشگین شهر به عنوان اصیل‌ترین آبگرم شناخته شده در دنیا اشاره کرد و گفت: تلاش مسئولان براین است  که با یک برنامه منسجم گنجینه آب استان صیانت و  در حوزه‌های صنعت گردشگری از این ظرفیت خدادادی استفاده بهتری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از تزریق منابع آب تجدیدپذیر و پساب به بخش صنعت استان خبر داد و گفت: این شرکت در حال حاضر آماده تحویل پساب به بخش صنعت است تا در مصرف منابع آب صرفه‌جویی واقعی صورت گیرد.

سلیمان زاده ادامه داد: طرح انتقال آب چشمه گورگور به اردبیل با هدف تامین آب آشامیدنی انجام می شود و قرار است با استفاده از شبکه مجزا و تعبیه شیرهای برداشت در ۱۰۰ ایستگاه مختلف به قیمت آزاد فروخته شود.

وی بیان کرد: هزینه اجرای این طرح بیش از۰ ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده که از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای اردبیل  افزود: چشمه گورگور با میزان دبی ۳۵۰ تا ۵۰۰ لیتر در ثانیه در کنار حقابه زراعی دارای حقابه شرب است که به راحتی می توان  با احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی، به میزان ۵۰ لیتر در ثانیه آب آن را به شهرهای اردبیل و سرعین انتقال داد.

وجود جاذبه های متنوع طبیعی از جمله آب های گرم و سرد معدنی در شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و گیوی ، استان اردبیل را به عنوان مهمترین کانون آب های معدنی و درمانی کشور و سرزمین چشمه های بهشتی معروف کرده است.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.