به گزارش ایرنا ، علی مسیب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: احداث مسیر پیاده روی سلامت ،  خیابان ۵۵ متری و ۴۵ متری از جمله پروژه‌هایی است که در مجموعه شورابیل در دست اجراست و با افتتاح آنها دسترسی پنج شهرک به داخل شهر تسهیل می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در مجموعه تفریحی شورابیل هزار پارکینگ کوچک در نقاط مختلف احداث می‌شود.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه در شورابیل تمامی پروژه‌های اجرا شده بر اساس طرح جامع شهری است، ادامه داد: احداث کمپ‌های اقامتی، ساحل‌بندی در شورابیل و اجرای چندین پروژه‌ مشارکتی با حضور سرمایه‌گذاران در دست اجراست که عمده آن تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

معاون امور عمرانی شهرداری اردبیل بیان کرد: امید است با تکمیل این پروژه‌ها بزرگترین مسیر سلامت و پیاده‌روی کشور در شورابیل به صورت کامل افتتاح و زمینه توسعه گردشگری در این مجموعه بیشتر فراهم شود.

دریاچه شورابیل یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین‌شناختی این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است. 
شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می‌باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد. 
این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق‌رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه‌سواری ، باغ‌وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است. 

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.