پیکر مداح عالیقدر محمدباقر منصوری بعد از انتقال از شهر ارومیه در اردبیل و با حضور اهالی مومن و حسینی اردبیل تا آرامگاه ابدی تشییع شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم که بعد از اقامه نماز میت توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و با حضور اقشار مردم در مصلی اردبیل برگزار شد، اهالی پایتخت حسینیت اردبیل پیکر این مداح شهیر و پرآوازه و جوان را تا آرامگاه ابدی در آرامستان بهشت فاطمه اردبیل تشییع و در میان حزن و اندوه به خاک سپردند.
شهر اردبیل که از دیرباز به دیار عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت سیدالشهدا معروف است شعرا و مداحان بیشماری را دارد که از خیل آنها محمدباقر منصوری دارای نام و آوازه ملی و بین‌المللی بود به طوری که این مداح 36 ساله در عوان جوانی و مصادف با شب شهادت جوادالائمه در حالی که در هیئت عزاداری ارومیه در حال مداحی بود بر اثر عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد تا به ندای معبودش لبیک گفته و به امید لقاء به حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای نینوا چهره در خاک نقاب خاک کشد.
هیئت شیفتگان ائمه اطهار (ع) ارومیه آخرین مقصد این مداح شهیر بود که در شب شهادت امام جواد (ع) دهم مرداد ماه به دیدار حق شتافت.

مراسم لیله‌الدفن و سومین روز درگذشت مرحوم محمدباقر منصوری امشب در مسجد اعظم اردبیل و بزرگداشت روز سوم این مرحوم در محله اوچدکان برگزار خواهد شد.

محمدباقر منصوری در 27 شهریورماه سال 1362 در خانواده‌ای مذهبی و در محله امام جعفر صادق(ع) اردبیل دیده به دنیا گشود.
پدرش یونس منصوری از بازاریان اردبیل و به آردفروشی و برنج فروشی مشغول بوده است تاکنون نیز از این راه امرار معاش کرده و مادرش فرزند روحانی و روضه‌خوان شهیر اردبیل مرحوم میراسماعیل فاضل مجتهدی است.
وی متأهل و دارای یک فرزند دختر و دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد اردبیل است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.