رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: براساس مصوبه مجلس مدیران بانک‌های عامل باید بخشودگی جرایم تسهیلات زیر 100 میلیون تومان را اعمال کرده و نسبت به دریافت اصل وام از مشتریان اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضا کریمی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در اردبیل با گرامیداشت هفته استان اردبیل و بیان جایگاه خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: ایران اسلامی اتحاد و یکپارچگی خود را مرهون سلسله صفویه است به طوری که امروز نیز اردبیل دارای نقش برجسته و جایگاه بی‌نظیر در مسیر پیشرفت کشور است.
وی به مطالبات مردمی در مسیر توسعه استان به ویژه فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل و تزریق سرمایه در گردش برای پروژه‌های در حال اجرا اشاره و خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در این سفر تعهدات خوبی را در پرداخت تسهیلات به حوزه‌های مختلف انجام دادند که امیدواریم خروجی آنها به تحول شایسته در مسیر عمران و آبادانی استان اردبیل تبدیل شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نمونه این تعهدات را تزریق منابع برای پروژه تصفیه خانه فاضلاب اردبیل و نمین، پایاب سد گیوی و سبلان و همچنین تحرک‌بخشی به واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام کرد و گفت: با تلاش استاندار خستگی‌ناپذیر بانک ملی نیز برای تکمیل راه آهن اردبیل 750 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که در دومین سال تزریق قسط دوم را شاهد هستیم.

کریمی ادامه داد: با توجه به مصوبه مجلس بانک‌های عامل باید به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی که زیر100 میلیون تومان تسهیلات گرفته‌اند فرصت بازپرداخت این تسهیلات و بخشودگی جرایم را مورد توجه قرار دهند.

در این جلسه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت: امیدواریم هر چه سریعتر مشکل به وجود آمده در تزریق منابع تبصره 18 برطرف شود تا به سرعت شاهد اختصاص منابع از این محل برای واحدهای تولیدی در سال رونق تولید باشیم.

محمد فیضی افزود: 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص می‌یابد که در توزیع این اعتبارات نیز امیدواریم سرعت عمل بیشتری را از سوی متولیان امر شاهد باشیم.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: ما سالانه 500 میلیون مترمکعب آب تولیدی جنوب استان را به حوزه قزل اوزن وارد می‌کنیم در حالی که با سیاست ظالمانه وزارت نیرو بسیاری از روستاهای حلخال و کوثر از آب شرب بی‌بهره هستند.
بشیر خالقی تصریح کرد: ما در جنوب استان به شدت با مشکل مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها و حتی از شهرها به مرکز کشور روبرو هستیم که در جلوگیری از این امر باید اشتغال در بخش صنعت و معدن در خلخال و کوثر با پرداخت تسهیلات بانکی رونق گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.