به گزارش ایرنا ، محمد پورقلی روز سه‌شنبه در نشستی با امام جمعه و فرماندار نیر گفت: در استان اردبیل ۱۹ مرکز ثابت و ۶ مرکز به صورت شعب به متقاضیان مهارت‌های مورد نیاز را آموزش می‌دهند.

او اظهار داشت: در بخش دولتی سالانه حدود ۱۲ هزار نفر آموزش ارائه می‌شود. 

وی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نیر به صورت ۲ منظوره برای برادران و خواهران خدمات فنی و حرفه‌ای آموزش می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل همچنین اظهار داشت: اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های بین سطوح تحصیلی در استان است و فعالیت‌های خود را با هدف آموزش، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی، تولید شایستگی‌های شغلی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در ۲ بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌دهد.

پورقلی با اشاره به اینکه ارتقای مهارت شاغلان و کارکنان و آموزش مهارت برای تمام افرادی که جویای کار و مهارت هستند از رسالت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت و شهری، مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، پادگان، زندان و آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی ، امام جمعه نیر هم در این نشست گفت: ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت در تولید، با نیروی انسانی ماهر و کارآزموده محقق می‌شود و سازمان فنی و حرفه‌ای در این خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی با اشاره به اینکه نبود نیروی کار با مهارت بخشی از مشکلات و دلایل بالا بودن نرخ بیکاری است، افزود: سرمایه‌گذاری در این زمینه پایه‌های اقتصاد بارور را مهیا می‌کند.

او ادامه داد: نیازسنجی مهارت‌های مورد نیاز در شهرستان نیر بویژه در کارخانه‌ها و صنایع و آموزش نیروهای ماهر در زمینه‌های مورد نیاز می‌تواند در افزایش کیفیت بازدهی نیروی کار موثر باشد.

ابراهیم امامی ، فرماندار نیر هم یکی از مشکلات جدی جامعه را ایجاد کسب و کار، نبود مهارت‌های فنی و فرهنگ مهارت‌آموزی دانست و گفت: بستر فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید فراهم شود.

وی افزود: امکانات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیر باید متناسب با نیازهای آموزشی جوانان منطقه و موقعیت این شهرستان ارتقا یابد.

امامی اظهار داشت: نوآوری، خلاقیت، بهره‌مندی از دانش روز و ایجاد فضاهای جذاب برای مهارت‌آموزی امر بسیار مهم در راستای ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب و کار است.

۷۱۱۶/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.