در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و توسعه آموزش‌های مهارتی، تفاهم‌نامه همکاری فیمابین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه همکاری در اجرای طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" از محور‌های مهم این تفاهم‌نامه است، افزود: این طرح در قالب همکاری و هم افزایی با طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در جهت حل مشکلات اقتصادی بانوان سرپرست خانوار اجرا می‌شود. 
مهران اوچی اردبیلی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت، تبیین اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، تقویت روحیه خلاق و کارآفرین در بین نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی علمی و عملی بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها از اهداف تفاهم‌نامه مذکور است. 
وی با بیان اینکه در استان اردبیل یکصد و دو نفر تحت پوشش طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این طرح سعی دارد ضمن مهارت آموزی، بسترهای لازم را برای اتصال به بازارهای فروش فراهم و بتواند نقش خود را به بهترین شکل برای ایجاد و پایدارکردن مشاغل ایفا کند. 
در این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" الگوی خوبی برای اشتغال‌زایی است، خاطرنشان کرد: استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه مناسبی را برای ایجاد اشتغال و توسعه استان فراهم کند. 
قاسم رحیمی با اشاره به اینکه با تعامل اثربخش می‌توان مسائل و مشکلات مشاغل خانگی را در استان برطرف کرد، ادامه داد: این اداره کل در اجرای موفق و با کیفیت طرح توانمند‌سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با جهاددانشگاهی استان اردبیل همکاری می‌کند. 
وی یادآور شد: با توجه به تجارب ارزنده جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان از طرح‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی واحد اردبیل با موضوع اشتغال و کارآفرینی حمایت خواهد کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.