به گزارش ایرنا ، طرح پی.وی. سی برای شناخت و دستیابی به بهترین زراعت با توجه به شرایط هر منطقه اجرا می‌شود و از طریق آن بهترین و مناسب‌ترین رقم بذری  بدست می‌آید.

 ربعلی جهانی ،مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار مغان روز دوشنبه گفت: در این طرح ۱۱ رقم سویا در شرایط منطقه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که سه رقم بعنوان شاهد و هشت رقم نیز تیمار است.

وی با اشاره به ویژگی‌ و تاثیرات مثبت اجرای این طرح در ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی بیان کرد: از اجرای این طرح و تجربیات آن می‌توان برای سایر اهرم‌های  موثر در کشاورزی و زراعت از جمله کود، رقم، مبارزه با آفات و دیگر موارد مربوط به تولید محصولات زراعی بهره برد.

جهانی اضافه کرد: انتخاب ارقام سازگار با مناطق مختلف شهرستان، دستیابی به عملکرد مناسب و روی آوردن به روش‌های بهینه کشت در اراضی خود کشاورزان و مشارکت آنها از جمله اهداف این طرح است.

 در این طرح ارقام ویلیامز، L۱۷ و پارسا بعنوان شاهد و هشت رقم  آرین، Fantast, Rubin, Apolo, Maximus, Atlas,Fortunaو Favorit  بعنوان تیمار  در شرایط زارع مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت رقم مناسب برای کشت در منطقه معرفی خواهد شد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.