نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ از زمان ریاست جمهوری خود تاکنون بیش از 10 هزار دروغ بر زبان رانده به طوری که به شکل میانگین روزانه 23 دروغ گفته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: ایران قدرت خروج از برجام را داشته است هر چند که ترامپ تلاش می‌کند برای موفقیت خود در انتخابات به هر شکل ممکن با ایران مذاکره کرده و ایران را به پای این مذاکرات بکشاند.
وی با بیان اینکه ایران امروز متفاوت از دوران مصدق بوده و انگلیس نمی‌تواند خیانت‌های گذشته خود را تکرار کند، خاطرنشان کرد: ماجرای نفتکش‌ انگلیس از آنجائی شروع شد که غربی‌ها می‌خواهند ایران را تست کنند تا عکس‌العمل کشورمان را در ورود محدود به عرصه آب‌های آزاد مشاهده کنند در حالی که چنین تجربه‌ای را انگلیسی‌ها زمان مصدق تجربه کردند ولی بهتر است بدانند ایران امروز با دوران مصدق تفاوت فاحشی دارد چرا که با تهدید و ارعاب نمی‌توانند ایران را مجاب به کاری بکنند.   عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خانه به دوشی و مستاجری عده‌ای در کشور و ناتوانی آنها در خرید مسکن و سرپناه بیان کرد: متاسفانه با ورود عده‌ای دلال و سودجو بازار مسکن و اجاره به شدت ملتهب شده به طوری که ورود پول‌های کثیف به این عرصه و تبلیغاتی که برخی کانال‌ها نظیر دیوار و شیپور به راه انداخته و وجود دست‌های پنهان سبب شده تا قیمت خانه و اجاره مسکن به صورت تصنعی بالا برود و یک واحدی که 120 میلیون تومان ارزش داشته امروز به نرخ 350 میلیون تومان معامله می‌شود.
وی با قدردانی از دستور مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت 100 هزار واحد مسکن برای محرومان و نیازمندان تصریح کرد: سهم استان اردبیل از این رقم 500 واحد است.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در دولت گذشته بخش عظیمی از منابع این کشور و درآمد نفت صرف ساخت مسکن مهر و انبوه‌سازی در این زمینه شد، گفت: امروز که اقساط این واحدهای مسکونی بر‌می‌گردد بهتر است این منابع دوباره در اختیار مسئولان برای ساخت مسکن قرار گیرد تا مبادا عزت و شان رعیت شکسته شود.
عاملی به دو میلیون مسکن خالی در کشور و ضرورت اعمال مالیات برای این واحدها اشاره کرد و افزود: برای کنترل نقدینگی لجام گسیخته و توزیع عادلانه ثروت بهتر است اعمال مالیات برای مساکن خالی در نظر گرفته شود که البته این وضع مالیات در همه حوزه‌ها می‌تواند به برقراری عدالت در جامعه کمک کند.
وی ادامه داد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه که قرار بود تا آخر اردیبهشت ماه و در قالب یک لایحه جامع مالیاتی به مجلس ارائه شود با گذشت چند ماه تعلل هنوز انجام نشده و امیدواریم وزرایی که خلف وعده می‌کنند استعفا رفته و جای خود را به وزاری کارآمدتر بدهند.
عاملی با انتقاد از اعمال مالیات‌های بسیار اندک برای خریداران سکه و مسکن مازاد اضافه کرد: بهتر است دولتمردان چنین ادابازی‌هایی را تمام کنند و با قصور و کوتاهی زمینه سوءظن را در کشور فراهم نکنند چرا که این سوءظن بسیار خطرناک است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.