رئیس شورای شهر سرعین گفت: اکثریت اعضای شورای شهر سرعین از عملکرد شهردار ناراضی هستند و به همین دلیل استیضاح او همچنان مطرح است.
اکبر مینایی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: با توجه به جایگاه شورا و حق قانونی این نهاد مدنی استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی این مجموعه به حساب می‌آید که در حقیقت سعی بر این است تا از طریق تقویت نظارت‌ها ایرادات رفع و شهرداری به توسعه همه جانبه دیدی متفاوت داشته باشد.
وی با بیان اینکه همچنان از عملکرد شهرداری ناراضی بوده اما تا زمانی که شهردار سرعین در مسئولیت خود حاضر و آماده است، حمایت از او انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در عین نقدی که به عملکرد شهردار داریم از عملکرد مثبت وی نیز حمایت می‌کنیم و شایسته است شهرداری با اشرافیت به قوانین و مقررات بتواند با یک دید بلند برای توسعه زیرساخت‌های شهر گردشگری سرعین برنامه‌ریزی کند.
رئیس شورای شهر سرعین بیان کرد: هر چقدر جلو می‌رویم به این باور می‌رسیم که سرعین به توسعه زیرساخت‌ها به عنوان مقصد گردشگری اغلب ایرانیان نیاز مبرم دارد و باید شهرداری در حد و توان سرعین و دید واقع‌بینانه انتخاب شود تا کارها به صورت زیربنایی و اساسی به پیش برود.
مینایی با رد استعفای شهردار در فصل کاری گفت: استیضاح با توجه به وضعیت شورای شهر سرعین بعید نیست و این کار حق قانونی شورای شهر و ابزاری برای نظارت و تقویت مجموعه‌های شهرداری است تا ایرادات رفع و توان این مجموعه ارتقا یابد.
وی به سفر وزرا  و معاونین به استان اردبیل و اقامت در شهر سرعین اشاره کرد و افزود: همین حضور در سرعین سبب می‌شود تا ما از فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم تا زمینه برای طرح مسایل و مشکلات فراهم آمده و ما بتوانیم برای شهر سرعین از مسئولان کشوری قول توسعه و تامین بسیاری از زیرساخت‌ها را درخواست کنیم.

عضو شورای اسلامی استان اردبیل ادامه داد: ما برای اینکه سرمایه‌گذاران را جذب کنیم باید به حذف نظام بروکراسی اداری و تقویت مولفه‌های اساسی در این زمینه توجه کنیم تا همچون پروژه طلایه‌داران و سولا طرح‌های گردشگری در این شهر معطل نمانند.
مینایی از پیگیری‌ها برای احداث پارک آبی و همچنین هتل پنج ستاره در سرعین با مشارکت سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار کرد: ما آماده واگذاری پروانه رایگان برای ساخت هتل و سایر مجموعه‌ها در شهر سرعین هستیم.
وی به نحوه مدیریت و واگذار خانه مسافرها در سرعین انتقاد و خاطرنشان کرد: به جای شرکت توسعه گردشگری باید این کار به خود متولیان سرعین در بخش اقامتگاه‌ها واگذار می‌شد تا آنها در این زمینه بهتر برنامه‌ریزی انجام دادند.

رئیس شورای شهر سرعین گفت: کنفرانس بین‌المللی اکو در حالی در اردبیل برگزار شد که هیچ وزیری از کشورهای عضو اکو حتی وزیر بهداشت کشورمان در این کنفرانس حاضر نشد و ما فرصت حضور سرمایه‌گذاران را در بخش آب‌های گرم و همچنین صاحبان هتل‌ها و اقامتگاه‌ها از حضور و تبلیغ در این نمایشگاه گرفتیم و این بزرگترین خلا در برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه بود.
مینایی افزود: نمایشگاه برپا شده در حاشیه این کنفرانس به هر چیز غیر از نمایشگاه شبیه بود و به هیچ وجه این کنفرانس نتوانست انتظارات فعالان بخش گردشگری سلامت را برآورده کند.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه نه تنها خبری از سرمایه‌گذاران بخش آب‌های گرم و مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت نبود بلکه شهری که سالانه پذیرای 8 میلیون گردشگر است که 70 درصد آنها نیز در سرعین اقامت می‌کنند فضای حضور در این نمایشگاه برای فعالان این بخش فراهم نشده بود.
رئیس شورای شهر سرعین اظهار کرد: در همین عید فطر امسال بیش از 250 هزار نفر گردشگر در یک روز در سرعین حاضر شده بودند در حالی که زیرساخت‌های موجود جوابگوی این میزان گردشگر نبود در حالی که قبل از عید فطر هیچ برنامه‌ریزی برای حضور این میزان گردشگر انجام نشده بود.

مینایی ادامه داد: به اندازه‌ای که به همایش اکو توجه کردیم ما به توسعه شهر سرعین و حضور گردشگران در این شهر و همچنین تامین زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی و جلسه هماهنگی برگزار نکردیم و همچنان مشکلات جدی در حوزه گردشگری به چشم می‌خورد.
وی به تاخیر دو ساله در صدور مجوز برای سرمایه‌گذار پارک آبی سرعین اشاره و خاطرنشان کرد: در شهر تبریز نمونه این کار با سهولت بیشتر و کاهش بروکراسی اداری انجام شده است ولی ما در این استان گرفتار نظام بروکراسی شدیم.

رئیس شورای شهر سرعین در مورد اختصاص زمین 6 هکتاری برای احداث کمپ ورزشی تصریح کرد: با توجه به نبود زمین برای ساخت سالن ورزشی در سرعین ما در محدوده کمپ ویله‌درق با مالکان 6 هکتار زمین توافق کردیم تا 30 درصد با واگذاری به مالکان و 70 درصد برای احداث دو زمین چمن استاندارد با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و یا خود شهرداری کمپ تیم‌های ورزشی را احداث کنیم تا همه ساله اردوهای تیم ملی و تیم‌های باشگاهی در این کمپ برگزار شود.
مینایی با قدردانی از حمایت استاندار اردبیل و مسئولان امر در پیگیری برای تغییر کاربری و صدور مجوزهای قانونی در این زمینه گفت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور اعتبار ویژه برای احداث زیرساخت‌های گردشگری در سرعین به ویژه این کمپ ورزشی اختصاص یابد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.