به همت کشاورز اردبیلی رکورد تولید کلزا در کشور شکسته شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و انجام مراحل توزین و اندازه‌گیری معلوم شد کشاورز نمونه اردبیلی مهجوری در هر هکتار توانسته بیش از 6 تن و 850 کیلوگرم محصول کلزا برداشت کند که این محصول از لحاظ کمی و کیفی از مرغوبیت خاص برخوردار است.

به گفته این کشاورز کشت کلزا در منطقه سردسیر نیار اردبیل در چند سال اخیر رونق گرفته به طوری که این کشاورز 17 شهریور سال گذشته و با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای و بکارگیری نکات کارشناسی مروجان بخش کشاورزی اقدام به کشت کلزا کرده و در تیرماه امسال نیز عملیات برداشت انجام شد.

مهجوری گفت: پیش از این در تولید سیب‌زمینی فعالیت داشتیم ولی با توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی تصمیم گرفتیم تا به صورت تناوبی کشت سیب زمینی را در دشت اردبیل انجام دهیم به طوری که بیش از 6 هزار و 800 کیلوگرم برداشت محصول در هر هکتار به عنوان یک رکورد جدید کشوری آن هم کلزا در مناطق سردسیر به ثبت رسید.

در حال حاضر 8 هزار و 500 هکتار از اراضی استان اردبیل به زیر کشت کلزا رفته که 7 هزار و 800 هکتار از این اراضی در منطقه گرمسیری و دشت مغان و تنها 700 هکتار در مناطق سردسیری مرکز و جنوب استان اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافته است.
استان اردبیل در کشت دانه‌های متنوع روغنی جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود تا کشور در تولید روغن به خوداتکایی برسد که امسال پیش‌بینی می‌شود از 8 هزار و 500 هکتار از اراضی استان اردبیل بیش از 18 هزار تن محصول کلزا برداشت شود که این استان از لحاظ تولید کلزا رتبه سوم کشوری را داراست. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.