مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: تا آغاز سالتحصیلی فاز اول مجتمع آموزشی حیات طیبه در استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، دولت لطفی در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته و با سفر سه گانه معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به استان شاهد افزایش چهار برابری اعتبارات ملی بودیم تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با قوت و قدرت به انجام برسد.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر و بازدید از پروژه‌های مختلف ما برای تکمیل مدارس نیمه تمام سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌ها اعتبار دریافت کردیم به طوری که منابع اعتباری ما از 13.5 میلیارد تومان به 55 میلیارد تومان افزایش یافت تا پروژه حیات طیبه در مرکز استان، 46 نمازخانه و 15 سالن ورزشی باقیمانده از سال‌های گذشته را تکمیل کنیم.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: در سایه این پیگیری‌ها 49 مدرسه با 156 کلاس درس و همچنین تکمیل 15 سالن ورزشی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفت که قرار است تا شروع سالتحصیلی جدید چهار سالن ورزشی تحویل آموزش و پرورش شود.

لطفی استانداردسازی تاسیسات حرارتی 20 مدرسه، توزیع 500 دستگاه بخاری هرموتیک و همچنین محوطه‌سازی و آسفالت 100 مدرسه به همراه تکمیل و بهره‌برداری از 35 پروژه ریز و درشت در این بخش را از فعالیت‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در یک سال گذشته اعلام کرد.
وی به راه‌اندازی فاز اول حیات طیبه، افتتاح مدرسه 12 کلاسه هاجر تا شروع سالتحصیلی جدید و ... اشاره کرد و گفت: در مسکن مهر پیله‌سحران و شام اسبی ساخت واحدهای آموزشی با تامین 2 میلیارد تومان اعتبار در اولویت قرار گرفته و یک واحد آموزشی در هیر، مدرسه سه کلاسه عموقین و سالن ورزشی شهریار تا اول مهرماه آماده بهره‌برداری خواهند شد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در مورد تاخیر و تعلل در تکمیل و افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه با 36 کلاس درس مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه بیان کرد: این پروژه سال‌های متمادی بلاتکلیف بود که به دنبال سفر رئیس سازمان و با تزریق 6.5 میلیارد تومان اعتبار اجرای آن سرعت گرفته و قرار است فاز اول آن در قالب 12 کلاس آماده بهره‌برداری شود.
لطفی پیشرفت پروژه آموزشی هاجر را با 12 کلاس درس بیش از 85 درصد اعلام کرد و افزود: ما موفق شدیم در ارزیابی ملی رتبه دوم کشوری را در بین استان‌های مختلف به دست آوریم به طوری که سرعت کارهای عمرانی ما در این دو سال چهار برابر شده و ما هیچ پروژه بلاتکلیف و راکدی را در استان نداریم.
وی بیان کرد: در کنار کسب مقام دوم کشوری در بین 52 دستگاه اجرایی استان رتبه اول را با ارتقای شاخص‌ها به دست آوردیم و به عنوان دستگاه برتر در حوزه اقامه نماز، حفظ حقوق شهروندی و عفاف و حجاب برگزیده شدیم.
 
مدرسه کانکسی نداریم

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با یادآوری اینکه به هیچ وجه کانکس را جایگزین مدارس فرسوده و خطرآفرین نمی‌کنیم، اظهار کرد: از محل تخریب و بازسازی ما به سرعت عملیات نوسازی مدارس تخریبی و فرسوده را انجام می‌دهیم ولی به هیچ وجه قصد نداریم دانش‌آموزان در مدارس کانکسی و خطرآفرین تحصیل کنند.

لطفی گفت: 21 درصد مدارس شهر اردبیل دو نوبته هستند که با تکمیل پروژه‌های حیات طیبه، هاجر و مدرسه شهرک کوثر از تعداد مدارس دونوبته کاسته خواهد شد.
وی افزود: عمده پروژه‌های دولتی بالای 6 کلاس است و ما از خیرین خواسته‌ایم تا در ساخت مدارس بالای 6 کلاس ورود پیدا کنند تا با مشارکت نوسازی مدارس ساخت فضاهای آموزشی باکیفیت و مناسب به انجام برسد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه 2.4 دهم ساختمان‌های آموزش و پرورش کشور و به تعداد یک هزار و 988 واحد در استان اردبیل قرار دارد، خاطرنشان کرد: میانگین سرانه آموزشی در استان اردبیل 56 صدم مترمربع بالاتر از کشور است و در بین 31 استان کشور رتبه 13 را دارد.

لطفی ادامه داد: در پنج شهرستان فضای آموزشی ما از متوسط کشوری بالاتر است و تنها در پنج شهرستان به احداث مدارس جدید نیاز داریم.
وی در مورد مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی نیز تصریح کرد: کمتر از 30 درصد مدارس کشور و همچنین استان اردبیل نیاز به تخریب و بازسازی دارند و ما هر سال سعی می‌کنیم تا با جذب منابع این مدارس فرسوده و تخریبی را بازسازی کنیم.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون در استان اردبیل 126 پروژه آموزشی نیمه تمام، چهار مدرسه احداثی در مساکن مهر، پنج مدرسه سبز، 6 باب اردوگاه و تامین تجهیزات آموزشی به ارزش 10 میلیارد تومان در اولویت برنامه‌ریزی‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.