فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با ضرب‌العجل یک ماهه‌ای که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل برای تصویب نهایی طرح جامع مشگین‌شهر مقرر شد امیدواریم با رفع ایرادات این طرح به تصویب نهایی برسد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر صمدی در نشست بررسی طرح جامع تفصیلی مشگین‌شهر اظهار کرد: ما اجازه نمی‌دهیم طرح توسعه مشگین‌شهر رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد بلکه با یک نگاه علمی و تخصصی سعی داریم این طرح که می‌تواند به نقطه تحول مشگین‌شهر از جنبه‌های مختلف تبدیل شود، با رفع ایرادات احتمالی در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد.
وی خاطرنشان کرد: ما در یک سال گذشته جلسات متعددی را با مشاوران این طرح برگزار کردیم تا اصلاح ایرادات انجام شده و به صورت دقیق این طرح تدوین شود.

فرماندار مشگین‌شهر محدوده مصوب را یک هزار و 223 هکتار و پیشنهادی را یک هزار و 158 هکتار اعلام کرد و گفت: ما انتظار داریم در این طرح پارک جنگلی خیاوچایی به صورت منفصل دیده نشود چرا که این پارک بخشی از محدوده مشگین‌شهر است و در دنباله این پارک مناطق نمونه گردشگری تا پل معلق تعریف شده که ضروری است از ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده جلوگیری شود.
صمدی تعیین محدوده را برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یادآور شد و بیان کرد: عده‌ای سعی دارند تا ساخت و ساز غیرمجاز خود را به نوعی در محدوده پیشنهادی جدید جایگزین کنند در حالی که ما بر این باوریم این ساخت و سازهای غیرمجاز بدون مجوز شهرداری بوده و اگر قرار باشد محدوده‌ای به این حریم اضافه شود قلسمتان‌ها و برخی کاربری باغات است که می‌توند در این محدوده تعریف شود.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز اجازه دهیم تا در قالب طرح جامع به محدوده شهر اضافه شود که قطعا با تصویب طرح جامع مشگین‌شهر بعد از سال‌ها انتظار این بلاتکلیفی‌ها رفع خواهد شد.
شهردار مشگین‌شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: در طرح جامع سرانه مسکونی هر فرد 40 متر به صورت استاندارد تعریف می‌شود که در طرح جامع این رقم 45 تا 49 متر در نظر گرفته شده در حالی که این یکی از نقص‌های کار است.
رحمت انوری بیان کرد: به شکل بی‌رویه واحدهای مسکونی به ویژه مسکن مهر در مشگین‌شهر افزایش قیمت یافته که به نظر می‌رسد از التهاب این قیمت‌ها کاسته خواهد شد.
وی سرانه فضای سبز پیش‌بینی شده را در این طرح 1.13 مترمربع اعلام کرد و گفت: با تعیین حدود شهری سرانه‌های متعدد مشخص شده ولی امیدواریم تعیین تکلیف نهایی در باب ورودی‌های شهر اتفاق بیفتد.
شهردار مشگین‌شهر توریستی بودن مشگین‌شهر و روند معکوس مهاجرت‌ها را به این شهر یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا طرح جامع ترافیکی شهر و همچنین احداث پارکینگ در برخی از نقاط شهر را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم.
طرح جامع مشگین‌شهر که توسط مشاور تهیه شده برای تصویب نهایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل رفع ایراد خواهد شد به طوری که در این طرح مشگین‌شهر با 23 هزار نفر جمعیت و در افق 10 ساله با دو درصد رشد جمعیت، سرانه مسکونی 45 مترمربع در افق 1406 تعریف شده که حریم پیشنهادی مشاور به 5 هزار و 182 هکتار افزایش یافته که قرار است محدوده تاریخی کهنه قلعه، بقعه شیخ حیدر و خیاوچائی به این محدوده اضافه شود که در طرح جامع شبکه معابر، موضوع روان‌سازی ترافیک، افزایش تراکم در هر هکتار، ناحیه‌بندی و محله‌بندی به همراه سرانه خالص اراضی دیده شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.