شهردار اردبیل گفت: کارهای عمرانی و زیربنایی متعددی در شهر اردبیل و به ارزش 300 میلیارد تومان در حال انجام است که تلاش می‌کنیم در فصل کاری عمده این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما برای اولین بار تجربه همکاری با سازمان همیاری شهرداری‌ها را در اجرای پروژه‌های عمرانی شاهد هستیم به طوری که قرار است با همکاری این سازمان و استفاده از دستگاه‌های مجهز سایر استان‌ها به ارزش یک میلیارد و 56 میلیون تومان خط کشی خیابان‌ها و معابر شهر اردبیل انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر دستگاه مربوط به خط کشی خیابان‌ها و معابر را نداریم و مجبور هستیم تا با عقد قرارداد و به شکل پیمانکاری این پروژه را با کیفیت و سرعت به انجام برسانیم و به هیچ وجه دنبال برخی مسایل حاشیه‌ای و واسطه‌گری نیز در اجرای این پروژه‌ها نیستیم.
شهردار اردبیل سازمان همیاری را یک نهاد عمومی و همراه و همکار با شهرداری اعلام کرد و افزود: قطعا مسایل مالی در اجرای این پروژه‌ها شفاف است و ما کار تامین رنگ و دستگاه مربوط را به سازمان همیاری واگذار کردیم تا به هر شکل ممکن با کیفیت مناسب این کار را انجام دهند که قطعا در تامین نقدینگی و در نظر گرفتن 20 درصد هزینه مالی مازاد بر مبنای فهرست‌بهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده و به هیچ وجه ما قصد افزایش بهای اجرای این پروژه را نداریم.

لطف‌اللهیان گفت: ما البته کار را در برخی از مناطق و با گرفتن استعلام آغاز کردیم و امیدواریم در فصل کاری براساس مصوبه شورای شهر بتوانیم اولین تجربه همکاری با سازمان همیاری را به یک سرانجام خوش و مطلوب برسانیم.
وی ادامه داد: قرار بود پل بسیج را نیز این مجموعه عملیاتی کند که البته پروژه منجر به قرارداد نشد و به دلیل برخی ایرادات هنوز اجرای آن قطعی نشده است.

شهردار اردبیل همچنین به اجرای برنامه‌های مختلف در گرامیداشت روز فرهنگی اردبیل اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور چهارم مرداد ماه روز فرهنگی اردبیل و شیخ صفی‌الدین نامگذاری شده که ما آمادگی برگزاری برنامه‌های بزرگداشت این روز و معرفی توانمندی‌های اردبیل را در حوزه‌های مختلف داریم که انتظار می‌رود همه این فعالیت‌ها در راستای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل باشد.
 
معرفی قابلیت‌های بی‌نظیر اردبیل نباید مغفول بماند

در این جلسه نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در سخنانی اظهار کرد: نباید در معرفی و شناساندن قابلیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل از جنبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، هویتی و تمدنی بیش از این تعلل و تاخیری رخ دهد.
حبیب فتحی در دفاع از طرح اعضای شورای شهر در معرفی و شناساندن هویت و اصالت اردبیل برای مردمان سایر کشورها و استان‌های ایران بیان کرد: ما با برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و حتی نمایشگاه‌ها می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم هر چند که ممکن است هزینه‌هایی را نیز به همراه داشته باشد.

وی چهارم مرداد ماه روز فرهنگی اردبیل را بهترین فرصت در معرفی و شناساندن این استعدادهای بی‌نظیر و قابلیت‌های منحصربفرد اعلام کرد و گفت: با محوریت شورا و شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی می‌توان در این زمینه کار شاخصی را انجام داد که نظیر آن را ما در حرکت اهالی استان همجوار آذربایجان شرقی در قالب برنامه تبریز 2018 شاهد بودیم.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: اردبیل به لحاظ قدمت تاریخی، فرهنگی و سرمایه‌های بی‌نظیر نیروی انسانی و صنایع دستی بی‌نظیر در دنیا دارای شهره و آواز است و با یک حرکت ساده و مستمر به راحتی می‌توان اردبیل را بیش از این در سطح جهانی معرفی کرده و شناساند.
فتحی ادامه داد: ما با جذب علویان از ترکیه و کشورهای همجوار و مدیریت در بخش حضور گردشگران خارجی به راحتی می‌توانیم از درآمدهای صنعت توریسم در رونق اقتصادی اردبیل استفاده کنیم که بهتر است به جای تحقیر و یا سبک شمردن توان و بضاعت خودمان قدر داشته‌های خود را بدانیم.
وی گفت: ما در همین شهر اردبیل کارهای ماندگار و منحصربفردی را در حوزه‌های عمرانی، آبادانی و تحول شهری به سرانجام رساندیم که نمونه آن منطقه شورابیل و تحول رخ داده در آن منطقه است اما به دلیل تکراری بودن حضورمان در این شهر به راحتی این جلوه‌های زیبا را نمی‌توانیم به نظاره بنشینیم در حالی که باید قدر این سرمایه را دانست.
 
کاهش هزینه و کیفی‌سازی برنامه‌های روز اردبیل

در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل نیز گفت: طرحی را که 11 عضو شورای شهر امضا کرده و به شهردار ارائه کرده بودند در قالب لایحه‌ای مورد بررسی قرار گرفت تا به مناسبت چهارم مرداد ماه روز فرهنگی اردبیل برنامه‌های مناسبتی در گرامیداشت این روز و معرفی حکومت شیعی صفویان را شاهد باشیم.
یعقوب عزیززاده بیان کرد: اعضای شورای شهر در کمیسیون فرهنگی به دلیل هزینه‌بر بودن برپایی نمایشگاه با برگزاری آن مخالفت کردند اما قرار شد با دعوت از گردشگران و توریسم خارجی به ویژه از کشورهای آذربایجان علویان ترکیه و همچنین قطر فرصتی فراهم آید تا ما در اردبیل با میزبانی از این گردشگران ابعاد تاریخی، هویتی و پیشرفت‌های اردبیل را به آنها معرفی کنیم.

وی هرگونه تاخیر و تعلل را در معرفی و شناساندن بضاعت و شایستگی‌های اردبیل به صلاح توسعه اردبیل ندانست و خاطرنشان کرد: ما باید در بالاترین سطح و جایگاه اردبیل را به دنیا معرفی کنیم.
عزیززاده همچنین به خط کشی خیابان‌ها و شروع این پروژه با توجه به میزبانی اردبیل از اجلاس اکو و مسابقات والیبال اظهار کرد: انجام این پروژه توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها مشکلاتی را به همراه خواهد داشت چرا که سازمان همیاری سابقه درخشان و ذهنیت خوبی در افکار عمومی ندارد و ما بهتر است خودمان با استفاده از ظرفیت مجموعه شهرداری این پروژه را به انجام برسانیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی شورای شهر اردبیل نیز گفت: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه هزینه‌بر است و شهرداری با دغدغه جدی در کسب درآمد و مدیریت منابع روبروست بهتر است ما در اردبیل با دعوت از گردشگران خارجی بکوشیم تا زمینه حضور آنها را فراهم کرده و از همین جا شهر و دیار خودمان را به آنها معرفی کنیم.
حسین افسانه گفت: با خواهرخواندگی اردبیل و طرابزون به راحتی می‌توانیم بخشی از این توانمندی‌ها را معرفی کنیم که البته روابط عمومی شهرداری به جای منطقه گردشگری شورابیل می‌تواند عهده‌دار این کار شود.
وی افزود: اولویت ما باید ترکیه و آذربایجان در دعوت از این گردشگران خارجی باشد و در این باب به راحتی می‌توانیم در اردبیل میزبان توریسم خارجی در راستای رونق شهر اردبیل باشیم.
عضو شورای شهر اردبیل به خط کشی خیابان‌ها با اولویت کار اجرایی به همت شهرداری به دور از عقد قرارداد با سازمان همیاری اشاره و اظهار کرد: اگر اعتبارات این پروژه از محل منابع دولتی هزینه می‌شود سپردن کار به سازمان همیاری ایرادی ندارد اما اگر قرار است کار را خودمان انجام دهیم بهتر است با انتخاب پیمانکار کار خط کشی خیابان‌ها و معابر به سرانجام برسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.