معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از 86 هزار نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل در برنامه‌های متنوع اوقات فراغت در فصل تابستان حضور دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خلیلی موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با تبیین برنامه‌های تدارک دیده آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌‌آموزان اظهار کرد: فصل تابستان فرصت مناسبی است تا ما با تدارک برنامه‌های متنوع بکوشیم تا شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و بهبود فضای اوقات فراغت و رسالت عظیم تربیتی و آموزشی برای نسل آینده به بهترین شکل رقم بخورد.
وی با یادآوری اینکه در غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب تحول بنیادین در 6 ساحه آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا همه امکانات و زیرساخت‌ها را در تربیت و تعالی نسل آینده بکار گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار آموزش و پرورش خود خانواده‌ها نیز به موازات مجموعه تعلیم و تربیت باید وارد میدان شوند تا دانش‌آموزان در سه ماه تابستان بهترین اوقات خود را صرف آموزش‌های مهارتی و ارتقای مبانی تربیتی و تعلیم و تربیت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در حقیقت این سه ماه ادامه فعالیت‌های آموزشی در طول سالتحصیلی است که قطعا در حوزه‌های مختلف به نشاط و سرزندگی آنها کمک کرده و زمینه ارتقای بینش اعتقادی، مهارتی و دینی و معرفتی آنها را افزایش می‌دهد.
خلیلی موسوی تنوع این برنامه‌ها را در حوزه دانش‌آموزی یادآور شد و بیان کرد: شعار امسال برنامه‌های اوقات فراغت هر دانش‌آموز آموزش یک مهارت است که این امر در راستای تقویت تولید داخلی و رونق اقتصادی است تا دانش‌آموزان بیشتر در فضاهای کار و تلاش سازنده حضور یابند.

وی استفاده از ظرفیت‌های بومی – محلی را برای تعالی نسل آینده یادآور شد و تصریح کرد: ما با همکاری سپاه، هلال احمر و مجموعه‌های ورزش و جوانان، بسیج، اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان و نهادهای فرهنگی – تربیتی سعی می‌کنیم تا بهترین برنامه‌ها و شایسته‌ترین تدارک را برای تابستان دانش‌آموزان در نظر بگیریم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: با تشکیل جلسات مختلف درر قالب غنی‌سازی اوقات فراغت ما یک هزار و 392 برنامه رادر 198 پایگاه استان برنامه‌ریزی کردیم که جذب بیش از 86 هزار دانش‌آموز در این دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مدنظر است.
خلیلی موسوی گفت: ما در مجموع با یک هزار و 537 نفر عوامل اجرایی و 2 هزار مربی تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان را در 48 رشته متنوع در این ایام سرگرم کنیم که اکثر پایگاه‌های ما به صورت خودگردان و با پرداختی از محل شهریه هزینه‌های خود را تامین می‌کنند.
وی مبلغ این پرداختی را به عنوان شهریه 5 هزار تومان تا 25 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در مقطع ابتدایی 38 هزار دانش‌آموز، دوره اول متوسطه 25 هزار دانش‌آموز و دوره دوم نیز 23 هزار دانش‌آموز تاکنون در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کرده و به مدت 8 هفته برگزاری این برنامه‌ها را در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، مهارتی نظیر خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، آموزش آداب زندگی و مطالعه و قرآن‌خوانی و رشته‌های مختلف ورزشی شاهد هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: اردوگاه مقدس اردبیلی در یک هفته گذشته برنامه‌های بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در دستور کار قرار داده و در کنار آن کانون‌های ورزشی و سالن‌های فعال در این زمینه در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، دومیدانی و ... میزبان دانش‌‌آموزان است.

خلیلی موسوی به برگزاری برنامه‌های متنوع در پژوهش‌سراها و همچنین هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برای ارتقای مهارت دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب اردوهای طرح هجرت، مرمت، بازسازی و شاداب‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی در دستور کار مجموعه آموزش و پرورش است به طوری که ما تعداد پایگاه‌های تخصصی دارالقرآن را از 9 مورد به 11 مورد افزایش دادیم و در اصلاندوز و جعفر‌آباد شعبه دارالقرآن دانش‌آموزی راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ما جذب و تامین 100 میلیون تومان اعتبار را در برگزاری این برنامه‌ها شاهد بودیم که امسال این میزان اعتبار به 135 میلیون تومان افزایش یافته که پیش‌بینی می‌کنیم در تحقق این برنامه‌ها هزینه شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل به 5 محور فعالیت‌ها در قالب مهارت‌های شغلی، فرهنگی و هنری و همچنین طرح‌های اشتغالزا، برنامه‌های ورزشی و حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: در مجموع اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی را به اردوی مشهد به تعداد 40 نفر و برگزاری اردوی علوی را در کنار طرح هجرت دانش‌آموزی در بیش از 108 واحد آموزشی شاهد هستیم.
خلیلی موسوی حضور دانش‌آموزان را در بیش از 22 کانون فرهنگی – تربیتی و اردوگاه‌های موقت و دائمی یادآور شد و گفت: احداث 5 اردوگاه را در پارس‌آباد، خلخال، گرمی، لاهرود مشگین‌شهر و نمین پیگیر هستیم که با عقد قرارداد سه سالمه زمینه احداث این اردوگاه‌ها فراهم خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.